Ovog se trenutka špica turističkih putovanja, u kojoj bi u Hrvatsku trebalo stići oko pet milijuna turista, odnosno polovina svih koji odmaraju u našoj zemlji, prodaje izrazito sporo i sigurno će najveći dio kapaciteta naći kupce tek tjedan ili dva prije putovanja, piše Slobodna Dalmacija.
Posezona je, međutim, po svim sadašnjim procjenama i stanju rezervacija izuzetno dobra, pa je bablje ljeto ove godine jedino čemu se turistički radnici u Hrvatskoj pouzdano mogu nadati kao dobrom poslovnom pothvatu.
Tako bi se barem dalo zaključiti iz brojnih razgovora hrvatskih turističkih radnika s inozemnim partnerima u Berlinu.
No, većina razgovora ipak se usmjeravala prema špici sezone i posezoni, jer travanj, pa čak i svibanj, za turizam na Jadranu kao da su ove godine unaprijed otpisani.
Naime, većina hotelijera planira hotele otvoriti tek sredinom svibnja, dok se akcije i pogodnosti također vezuju uz taj mjesec.
Zrakoplovne kompanije tome su se prilagodile, pa i letovi prema Jadranu najvećim dijelom počinju tek u lipnju.
Tome su svakako najviše pridonijeli niskobudžetni avioprijevoznici koji voze prema Jadranu samo onda kada im je popunjenost veća od 75 posto, pa su hrvatski hotelijeri u predsezoni usmjereni prema Croatia Airlinesu kao jedinoj tvrtki koja u to vrijeme, uz časne iznimke, ima redovan promet prema najvećim jadranskim zračnim lukama.
Turoperatori se ne žale na hotelske cijene, što je prvi put u ovom desetljeću pokazatelj da su hotelijeri, očigledno poučeni lanjskim lošim iskustvom, svoje cijene zadržali na razini prošlogodišnjih, koje su bile spuštene za organizirane dolaske turista.
No, budući da će i ovu godinu obilježiti dominantno individualni gosti, njihov će dolazak u posljednji trenutak značajno odrediti vremenske prilike, tečaj eura, pa čak i konkurencija na Mediteranu. Prema trenutačnim procjenama vlasnici privatnih apartmana s oko 600 tisuća postelja imaju razloga za veselje. Cijene koje su lani ponudili na tržištu opravdale su povjerenje gostiju, pa se procjenjuje da bi privatni smještaj, osobito u Dalmaciji, trebao ponoviti lanjske brojke.
U kampovima će meteorološke prilike značajno odrediti broj turista, no ono što ovog trenutka izvrsno prolazi na tržištu jesu krstarenja drvenim jedrenjacima.
Najvažnija tržišta za Hrvatsku, a to su Njemačka i Slovenija, stabilna su u prodaji turističkog ljeta na Jadranu, dok se lagani porast bilježi u Češkoj, osobito za privatni smještaj, i to u lipnju, te u Austriji, gdje je naša obala, uz Italiju, najtraženija destinacija.
Velika Britanija trenutačno ima prodaju na razini lanjske godine.
Pad se bilježi u Nizozemskoj, a očekuje se i u Italiji, gdje je pet turoperatora koji su godinama prodavali smještaj u Hrvatskoj upravo objavilo stečaj, pa će to značajno utjecati na negativni organizirani dolazak iz Italije, piše Slobodna Dalmacija.
Prethodni članci:
arti-201003100639006 arti-201002030303006 arti-201002250109006