Otpisana turistička predsezona na Jadranu

Većina hotelijera planira hotele otvoriti tek sredinom svibnja.

15.3.2010.
14:14
VOYO logo

Ovog se trenutka špica turističkih putovanja, u kojoj bi u Hrvatsku trebalo stići oko pet milijuna turista, odnosno polovina svih koji odmaraju u našoj zemlji, prodaje izrazito sporo i sigurno će najveći dio kapaciteta naći kupce tek tjedan ili dva prije putovanja, piše Slobodna Dalmacija.

Posezona je, međutim, po svim sadašnjim procjenama i stanju rezervacija izuzetno dobra, pa je bablje ljeto ove godine jedino čemu se turistički radnici u Hrvatskoj pouzdano mogu nadati kao dobrom poslovnom pothvatu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako bi se barem dalo zaključiti iz brojnih razgovora hrvatskih turističkih radnika s inozemnim partnerima u Berlinu.

No, većina razgovora ipak se usmjeravala prema špici sezone i posezoni, jer travanj, pa čak i svibanj, za turizam na Jadranu kao da su ove godine unaprijed otpisani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, većina hotelijera planira hotele otvoriti tek sredinom svibnja, dok se akcije i pogodnosti također vezuju uz taj mjesec.

Zrakoplovne kompanije tome su se prilagodile, pa i letovi prema Jadranu najvećim dijelom počinju tek u lipnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tome su svakako najviše pridonijeli niskobudžetni avioprijevoznici koji voze prema Jadranu samo onda kada im je popunjenost veća od 75 posto, pa su hrvatski hotelijeri u predsezoni usmjereni prema Croatia Airlinesu kao jedinoj tvrtki koja u to vrijeme, uz časne iznimke, ima redovan promet prema najvećim jadranskim zračnim lukama.

Turoperatori se ne žale na hotelske cijene, što je prvi put u ovom desetljeću pokazatelj da su hotelijeri, očigledno poučeni lanjskim lošim iskustvom, svoje cijene zadržali na razini prošlogodišnjih, koje su bile spuštene za organizirane dolaske turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, budući da će i ovu godinu obilježiti dominantno individualni gosti, njihov će dolazak u posljednji trenutak značajno odrediti vremenske prilike, tečaj eura, pa čak i konkurencija na Mediteranu. Prema trenutačnim procjenama vlasnici privatnih apartmana s oko 600 tisuća postelja imaju razloga za veselje. Cijene koje su lani ponudili na tržištu opravdale su povjerenje gostiju, pa se procjenjuje da bi privatni smještaj, osobito u Dalmaciji, trebao ponoviti lanjske brojke.

U kampovima će meteorološke prilike značajno odrediti broj turista, no ono što ovog trenutka izvrsno prolazi na tržištu jesu krstarenja drvenim jedrenjacima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najvažnija tržišta za Hrvatsku, a to su Njemačka i Slovenija, stabilna su u prodaji turističkog ljeta na Jadranu, dok se lagani porast bilježi u Češkoj, osobito za privatni smještaj, i to u lipnju, te u Austriji, gdje je naša obala, uz Italiju, najtraženija destinacija.

Velika Britanija trenutačno ima prodaju na razini lanjske godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pad se bilježi u Nizozemskoj, a očekuje se i u Italiji, gdje je pet turoperatora koji su godinama prodavali smještaj u Hrvatskoj upravo objavilo stečaj, pa će to značajno utjecati na negativni organizirani dolazak iz Italije, piše Slobodna Dalmacija.

Prethodni članci:

arti-201003100639006 arti-201002030303006 arti-201002250109006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo