Bio je to, ispričala je za Slobodnu Dalmaciju, poseban kredit iz jednog programa, kombinacija bankovnog i osiguravajućeg proizvoda, banci je plaćala kamatu, a osiguravajućem društvu glavnicu od 30.000 eura.
''U dva je navrata banci uplaćena preostala glavnica za otplatu, ali mi kredit nisu htjeli zatvoriti ako im ne platim četiri posto provizije za prijevremenu otplatu, što je iznosilo 1.200 eura. Tvrdila sam da mi ne smiju naplatiti tu naknadu jer imam kredit s promjenjivom kamatom'', ispričala je.
Priznali grešku
Nije joj bilo jednostavno prikupiti tih 9.210 kuna naknade, ali je to napravila i kredit je zatvoren. Žalila se banci, uvjerena da su joj naplatili nešto što nisu smjeli. Pisala im je pismo, pa mailove.
''Nakon osam dana odgovorili su mi da su njihove stručne službe utvrdile da su pogriješili, da mi je naknada neopravdano naplaćena. Ispričali su se i obavijestili su me da su mi vratili 1.200 eura uz zatezne kamate. Zadovoljna sam, ali ću ih prijaviti Hrvatskoj narodnoj banci jer ne želim da se ovo događa drugima''.
Ako prođe, prođe
''Mislim da rade po principu “ako prođe, prođe”, naplate naknadu koju nisu morali, a ljudi je dobiju natrag samo ako se žale'', kaže Lada koja je, nakon što je dobila povrat naknade i zatezne kamate, nastavila pisati banci te je tražila korekciju redovne kamate što je platila na sredstva za zatvaranje kredita i povrat 330 kuna.
Taj novac nije dobila, a banka je prepisku zaključila ovako:
''Vezano uz prijevremeno zatvaranje kredita, ako dođe do promjene promjenjive kamatne stope, korisnici kredita imaju pravo u roku od tri mjeseca od primitka takve obavijesti prijevremeno podmiriti kredit bez plaćanja naknade.
Ovo pravilo se primjenjuje ako se radi o konačnoj podmiri kredita. Pravilo o nenaplaćivanju naknade se ne primjenjuje na djelomične podmire'', napisali su iz banke.
Iz banke nisu željeli komentirati slučaj.