Grčka se vraća na tržište, a Hrvatskoj karte nikako da se poslože

Iako službene statistike govore o uspješnoj turističkoj predsezoni, ona je u principu prošla loše, kažu turistički djelatnici.

10.6.2013.
7:47
VOYO logo

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) o dolascima i noćenjima turista, u prvih pet mjeseci 2013. je u Hrvatskoj boravilo nešto više od 1,9 milijuna turista ili devet posto više nego lani, te su ostvarili više od 6,7 milijuna noćenja ili 11 posto više. Samo u svibnju stiglo je nešto više od milijun turista ili 14 posto više, a ostvareno je više od četiri milijuna noćenja ili 18 posto više. No, turistički djelatnici ukazuju kako bi se ovi petomjesečni 'plusevi' vrlo lako mogli istopiti u lipnju, piše Novi list.

Naime, na dolazak turista u Hrvatsku će ove godine, između ostalog, utjecati mnogo faktora: poplave u Europi zbog kojih gosti ostaju kod kuće, uspješan povratak Grčke na tržište što se dijelom odrazilo i na rezervacije za Hrvatsku, uvođenje viznog režima i ulazak u Europsku uniju...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Česi se boje poskupljenja nakon ulaska Hrvatske u EU?

Tako primjerice češki touroperator Vitkovice tours zbog dampinških cijena jako dobro prodaje upravo Grčku, ali i Bugarsku i Egipat, dok odgodu prodaje aranžmana za Hrvatsku uzrokuju i informacije medija o ulasku Hrvatske u EU i porastu cijena, piše list. Prodaja je usporena i kod nekih drugih čeških touroperatora, traže se jeftiniji apartmani i pansioni s jeftinom hranom, posebno u Egiptu i Tunisu, koji zajedno s avionskim prijevozom koštaju kao pansioni u hrvatskim hotelima bez troškova prijevoza.

Poznato je i da će ruskih turista ove godine na našoj obali biti u manjem broju zbog uvođenja viza. No, u predstavništvu HTZ-a u Moskvi navode da se u slučaju Hrvatske dogodio pad broja turista veći od očekivanog, i to zato što su ruski touroperatori i turističke agencije računali da će detalje o rješavanju problema s vizama znati do kraja siječnja, s obzirom da u veljači potpisuju ugovore s aviokompanijama. Bez tih konkretnih saznanja odlučili su ne riskirati te su zakupili znatno manje zrakoplova nego lani. Većina njih je smanjila programe i zakup čarterskih letova prema Hrvatskoj, a neki su od Hrvatske čak i odustali ili je sveli na minimum.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo