Prije nego što se izglasa konačni prijedloga Zakona o HRT-u, Koordinacija komercijalnih medija podnijela je saborskim zastupnicima prijedloge, koji su najvećim dijelom vezani uz promidžbeni program.
U tom prijedlogu stoji da se od 18 sati emitiranje promidžbenog programa postupno smanji s devet na šest do tri minute u jednom satu. Prema prijedlogu zakona, predviđeno je samo smanjenje promidžbenog programa u udarnom terminu sa šest na četiri minute u jednom satu.
S obzirom na predviđeno povećanje prihoda od pristojbe, komercijalni mediji smatraju da javna televizija rigoroznije treba smanjiti promidžbeni program, te se potpuno usmjeriti na ispunjavanje javne usluge, piše Večernji list.
Marjan Jurleka, voditelj Koordinacije, smatra da novi zakon treba jasno definirati javnu ulogu HRT-a, koji smatra prevelikim, preskupim i neefikasnim uzme li se u obzir velik broj zaposlenih, velik broj pomoćnika glavnog ravnatelja, dobra zaštita menadžerskim ugovorima...
Novi zakon predviđa i novčanu kaznu HRT-u od 100 tisuća do milijun kuna u slučaju da, primjerice, ne postigne opseg udjela europskih audiovizualnih djela te neovisnih proizvođača ili, pak, opseg udjela hrvatske glazbe te ako obavi oglašavanje u trajanju duljem od propisanog.
Komercijalni mediji smatraju da je u tom dijelu potrebno uvrstiti i odredbu o oduzimanju protupravno stečene koristi jer se u suprotnom diskriminira ostale nakladnike koji su to dužni učiniti sukladno Zakonu o elektroničkim medijima.
HRT od 80 kuna pretplate za program potroši samo 22 kune
Komercijalni mediji složni su da HRT mora ukinuti dualni pristup financiranja jer ima godišnji siguran prihod od pristojbe te komercijalnog programa. Nije im jasno gdje se novac od pristojbe troši jer je nedavno v. d. ravnatelja HRT-a Josip Popovac istaknuo kako se samo 22 kune od tog iznosa troše za program.
Prethodni članci:
arti-201009140765006 arti-201006170342006 arti-201007070088006