Klijenti ovdašnjih banaka često se žale na enormne naknade koje moraju plaćati prilikom pojedinih novčanih transakcija. Primjerice, tvrtki Prioritet iz Trogira nedavno se dogodilo da im je jedna stranka iz inozemstva uplatila na račun jedan euro, a Hrvatska poštanska banka (HPB) za tu je transakciju zaračunala naknadu u iznosu od 80 kuna. Deseterostruko više od uplaćenog iznosa.
Novac.hr piše kako su iz trogirske tvrtke obrazloženje najprije zatražili na šalteru banke, no otamo su ih uputili na odgovorne osobe u banci.
Ista naknada i za jedan euro i 50.000 eura
Odgovorni u HPB-u objasnili su, pak, da je naknada od 80 kuna ili 10,80 eura naplaćena sukladno "Naknadama za usluge platnog prometa za poslovne subjekte", što znači da banka naplaćuje istu naknadu bez obzira na to radi li se o iznosu od jednog eura ili od 50.000 eura.
O iznosu naknade za pojedine usluge, svaka banka odlučuje samostalno. U Addiko banci najmanja naknada za uplate u eurima iz inozemstva iznosi 50 kuna ako je u SEPA sustavu, a 80 kuna ako je je riječ o međubankovnom nalogu na šalteru. I u Erste banci ta naknada iznosi 50 kuna, a u Zagrebačkoj banci za uplate do 250 eura naplaćuju naknadu od 12 kuna, a za veće uplate naknada iznosi najmanje 50 kuna.
'Ne zna se fer tržišna cijena za pojedine naknade'
U Hrvatskoj narodnoj banci pojašnjavaju da su razlike u visini naknada visoke jer banke koriste tehnike unakrsne prodaje pri čemu klijentima nude drugi ili zamjenski proizvod i ne zna se fer tržišna cijena za pojedine naknade, piše Novac.hr.
Povodom slučaja na koji se požalila tvrtka iz Trogira, u HPB-u kažu kako su svjesni da su cijene nekih njihovih usluga za poduzetnike veće nego u bankama u stranom vlasništvu te najavljuju skoro uvođenje nižih naknada za usluge platnog prometa za poduzetnike te smanjenje kamate.