Nova web stranica koja poziva na odgovornost novinara

Web stranica u stilu Wikipedije koja je na webu od ponedjeljka donosi informacije o novinarima i urednicima koji stoje iza članaka i naslova u medijima.

2.11.2011.
15:26
VOYO logo

News Transparency stranicu pokrenuo je Ira Stoll koji je pokrenuo i web stranicu FutureOfCapitalism.com i bivši je urednik u New York Sunu. Na stranicama newstransparency.com stoji da je cilj ovog projekta pomoći (američkim) čitateljima da "saznaju nešto više o ljudima koji proizvode vijesti" i da ih se tako "drži odgovornim na sličan način kao što novinari drže druge moćne institucije odgovornima na način da pišu svoja mišljenja i dijele informacije".

News Transparency sadrži abecedni popis nekoliko stotina novinara i poziva korisnike da urede svoje profile, uključujući fotografije, biografske podatke kao što su dob, stupanj obrazovanja, gdje su zaposleni i gdje su prije radili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Profili također sadrže linkove na osobne profile novinara koje imaju otvorene na stranicama za društveno umrežavanje, zatim linkove na članke o njima, pripadnost političkoj stranci te njihove "profesionalne" i "privatne" mreže.

"Ankete danas pokazuju da je nepovjerenje u medije na rekordnoj razini, a akademska istraživanja pokazuju da gotovo pola priča u novinama sadrži greške", navodi News Transparency.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova stranica ima za cilj da poboljša točnost, kvalitetu i transparentnost novinarstva na način da olakšava pronalaženje informacija o individualnim ljudskom bićima koja proizvode vijesti - ljudskim bićima sa svojim mišljenjem, odnosima, poviješću i agendom", stoji na stranicama.

"Te informacije trebaju pomoći čitateljima, gledateljima, slušateljima da ono što čitaju stave u bolji kontekst, a to može čak i navesti na neka poboljšanja novinara".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posjetitelji stranica mogu tako javno s ostalima ocjenjivati i komentirati rad novinara i podijeliti te kritike ili pohvale sa ostalim prijateljima putem Facebooka i Twittera.

Novinarima u Hrvatskoj također bi dobro došao jedan ovakav servis, ako ne zbog njih samih, onda barem zbog njihovih čitatelja, slušatelja i gledatelja. Primjerice, profil novinara na takvom servisu bi mogao uključivati i listu tvrtki u kojima je novinar/novinarka vlasnik ili suvlasnik, pa bi se u tom slučaju lakše i mnogo prije moglo otkriti da je televizijska voditeljica na HRT-u Dijana Čuljak u sukobu interesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sviđa li vam se ova ideja? Smatrate li da bi dobro bilo da saznate nešto više o ljudima koji vas svakodnevno informiraju o svijetu oko vas?

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo