Priprema monetizacije autocesta naišla je na zapreku. Nacrt ugovora o monetizaciji koji su za Ministarstvo prometa izradili strani savjetnici nije usklađen s hrvatskim zakonima, što je potvrdilo i državno odvjetništvo.
"Ministarstvo ulaže napore i inzistira na kvaliteti posla u svim koracima. Ministarstvo će uskoro provesti postupak odabira odvjetničke kuće koja bi bila angažirana na izradi nacrta Ugovora o koncesiji kako bi što uspješnije u okvirima zadanih rokova posao monetizacije i završio", priopćeno je iz Ministarstva prometa.
U poslu koji želi okončati početkom iduće godine, država je upravo izgubila mjesec i pol. Jer toliko će čekati na novi nacrt za koji mora angažirati drugu odvjetničku tvrtku. Sindikati kažu - ovo smo i očekivali.
"I sam sam uočio kao član savjeta za monetizaciju da se krši zakon u mnogim odredbama, prvenstveno Zakon o koncesijama gdje je propisano da kad se ide u koncesiju, treba napraviti jednu studiju koja će pokazati kako će to utjecati na javni interes", izjavio je MijatStanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Kako doznaje RTL, odabrani konzultanti nacrt su sastavili prema nevažećim zakonima o cestama i koncesijama, iako im je za to država dosad već isplatila 4 milijuna kuna. Nadležni u savjetničkom konzorciju šute, no ne i šef sindikata koji će monetizaciju pokušati spriječiti i referendumom.
"Ono što je posebno zanimljivo kod ovih savjetnika, da oni nikad nisu sličnu transakciju obavili. Dakle nitko od njih nema iskustva u ovom", dodao je Stanić.
Od iznajmljivanja autoceste na razdoblje do 50 godina, Vlada u proračun kani inkasirati do 22 milijarde kuna. Dio domaćih stručnjaka monetizaciji se i dalje protivi tvrdeći da osim kratkoročne novčane injekcije hrvatsko gospodarstvo time samo gubi.
"Moglo se riješiti kvalitetnijim planiranjem autocesta, to je dosta loše napravljeno. Moguće je sad to popraviti samo manjim dijelom, uvođenjem vinjeta kao prijelaznog rješenja za satelitsku navigaciju i naplate cestarine, ali ne samo na autocestama nego na svim cestama", rekao je IvanDadić s Prometnog fakulteta u Zagrebu.
Nakon što se izradi novi nacrt koncesijskog ugovora, Vlada će pozvati navodno pet zainteresiranih igrača među kojima su i domaći mirovinski fondovi da dostave neobvezujuće ponude.