Multimedija smeta korisnicima?

Pregledom više od 1000 Web siteova ustanovljeno je da 61 posto njih nudi audio, video i flash sadržaj, a 57 posto ih koristi vanjske multimedijalne usluge

26.9.2000.
20:49
VOYO logo

Prema istraživanju agencije Decise, najčešće korišteni multimedijski formati na Web siteovima su Macromedia Flash (64 posto), RealNetworks (43 posto), Apple QuickTime (27 posto) i Microsoft MSVideo (26 posto).

Međutim, prema istraživanju Forrester Research, neki od sadržaja su više nepotrebni nego što koriste. Forresterov izvještaj ŤBroadband Transforms Interfacesť otkriva da će stvarna vrijednost ponude proizići iz izgradnje obogaćenih podataka, prezentacije i funkcija u Web browserima, te će se time prevladati nedostaci današnje online interakcije. Od tada će tvrtke graditi tri oblika interfacea: vitki klijenti, mišićavi klijenti i gojazni klijenti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Korisnici se uzdaju u mrežu na takav način što na svojim omiljenim siteovima žele postići ciljeve bez ometanja neželjenih animacija i video clipova - tvrdi Randy Souza, analitičar u Forrester Research. ? Tvrtke bi trebale pomaknuti podatke, ponudu i funkcije na desktop, a ne zlostavljati korisnike nametljivim blještavilom.

Vitki klijenti će minimalno koristiti DHTML kako bi optimizirali pristup informacijama, ali će nastaviti ovisiti o serveru zbog podataka i funkcija. Forrester očekuje da će ti interfaceovi za brzu navigaciju pružiti brže i lakše puteve do sadržaja. Međutim, kako bi očuvali univerzalene pristupe, klijenti neće proširiti ili udvostručiti sposobnosti browsera. Svi će podaci ostati u pozadini, a kao ishod, manjkat će im mogućnost neposredne manipulacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mišićavi klijenti će se pojaviti do 2002., tvrdi Forrester, jer će tvrtke iskoristiti prednosti poboljšane standardne podrške kako bi izgradile značajnije funkcionalne dijelove u svojoj e-trgovačkoj ponudi. Njihova obogaćena pročelja omogućit će tvrtkama razlikovanje siteova gurajući Web sadržaj snagom desktopa. Kako mišićavi klijenti djeluju unutar browsera, pružaju čvrstu integraciju s postojećim online sadržajem i uslugama.

Forrester očekuje da će nekoliko tvrtki ostvariti interaktivnost klijent-site na višem stupnju te razviti uistinu gojazne klijente. Te će aplikacije nuditi veću interakciju nego mišićavi klijenti, kao i mogućnost pohrane informacija na PC hard driveu. Oni će i nadalje podržavati vezu s internetom dopuštajući tvrtkama da ostaju na mreži u isto vrijeme podržavajući usluge jezgre koje tvrtka i pruža. Sinhronizacija inicijalnih downloadova i odlazećih podataka sa serverima opteretit će korisnike, što znači da će tek nekoliko tvrtki utrošiti svoje vrijeme i sredstva za gradnju gojaznih klijenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Forrester je povodom ovog istraživanja intervjuirao 30 komercijalnih vlasnika siteova. Otkrio je da dizajneri obavljaju vrlo tešku zadaću u pokušaju da ti siteovi brzo i lagano rade dok u isto vrijeme njihovi vlasnici čekaju priliku za postavljanje fotografija, audija, videa i animacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Igra sudbine
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo