Dubrovnik nema problema s promocijom. Na karti Hrvatske ucrtan je
zlatnim slovima. I u listopadu Stradun priča svjetskim jezicima.
Prije nekoliko godina nitko nije razmišljao o dolasku u Hrvatsku,
ali posljednjih je godina vrlo popularna, osobito
Dubrovnik.
Osjetili su to i ugostitelji. Uz idealno vrijeme, posezona je u
plusu. No, hrvatska se turistička knjiga prečesto svodi na dva
slova.
"Koji još hrvatski grad poznajem? U ovom se trenutku ne mogu
sjetiti niti jednoga", kazala je Simone iz Njemačke.
I to je ono što brine turističke stručnjake. More, dobra hrana i
ljubazni domaćini nisu dovoljni za privlačenje sve zahtjevnijih
gostiju.
"Glavninu svojih snaga ne usmjeravamo na pravi način. Ne
komuniciramo dobro brend, iza brenda ne stoje prave kvalitete",
izjavio je Ratimir Ivičić, direktor HTZ-a.
Uz projekt 'Hrvatska 365' te bi se manjkavosti trebala
istopiti.
"Idemo točno sa proizvodima koje nudi ta destinacija, na točno
utvrđenim tržištima koja imaju interesa i potencijal doći u te
destinacije", poručio je Darko Lorencin (IDS), ministar
turizma.
Zato se uspavana Opatija okrenula poslovnom svijetu koji puni
hotele cijele godine.
"Financijski rezultati su rujnu i listopadu bolji su od
prošlogodišnjih, možemo izdvojiti podatak da je u rujnu bilo čak
85 posto više kongresnih događanja nego prošle godine", kazao je
Ivan Sarajlić, voditelj koorporativnih komunikacija Milenij
hotela.
Sjetno jesensko doba ipak nije prepreka za dobar odmor.
"Može i bolje" - mantra je koju ponavljaju turistički stratezi.
Zato se za novu godinu smišlja i snovi slogan. Jer Mediteran
očito više nije kakav je bio.
Nakon turističkog potopa u srpnju, došli su rekordni kolovoz i dobar rujan. Sad se recept za nastavak pozitivnog niza traži u pilot projektu Hrvatska 365. Gradovi poput Dubrovnika - sami su sebi promocija, no kako napreduje brendiranje ostalih turističkih mjesta u Hrvatskoj provjerila je Ana Mušnjak.