Premijer ZoranMilanović
prokomentirao je sinoćnju nesreću putničkog vlaka kod Labina
Dalmatinskog te kazao je kako je cijela nesreća 'rizik
posla'.
"Treba odmah provesti vrlo strogu i objektivnu istragu te
biti svjestan da se takve stvari događaju i u Francuskoj i u
Njemačkoj, a kod nas je potrebno uložiti u pruge i to je ustvari
sljedeća i zadnja velika investicija koja stoji pred
Hrvatskom".
HŽ brani svoje redove, strojovođa tvrdi: 'Čekali smo pomoć dva sata!'
Očevid na mjestu nesreće: 'Do odrona je došlo zbog nevremena'
Putnički vlak iskočio iz tračnica, ozlijeđene dvije osobe
Predsjednik Vlade smatra da se prvo treba investirati u modernizaciju pruge Zagreb-Rijeka, no kaže da to i dalje ne znači da se ne može dogoditi nekakva nezgoda.
"Ako utvrdimo da nitko za to nije odgovoran zbog nerada, zbog nemara, zbog nekog kriminalnog djela, onda ćemo doć do toga da je to nešto što se može dogoditi, a odgovorni smo svi jer imamo stare pruge. Naše pruge naročito za putnički promet su stare i kod nas se vlak prema jugu koristi vrlo malo. Mi smo izgradili stotine kilometara skupih i jako potrebnih autocesta", dodaje premijer.
"Mi smo koncentrirani prije svega na pravac
Rijeka-Budimpešta-Beč, odnosno Rijeka-Zagreb-Budimpešta. Za to
smo osigurali EU sredstava. Kao što vidite - ide to, dakle 330
milijuna eura za prometni pravac prema Dubrovniku, možda i most,
pričekajmo još koji dan. Onda, 200 milijuna eura za dubrovački
aerodrom, to su ogromni novci. Hrvatska je izgradila vrhunske
autoceste i ne možemo ulagati u pruge kao Nizozemska koja ima 400
stanovnika po kvadratnom kilometru gdje autoceste ne trpe više
ljude. Kod nas je to samo pitanje sigurnosti i na tome radimo. To
košta, u to nije ulagano desetljećima i ovakve stvari se mogu
dogoditi", za kraj je kazao Milanović.
Tko je odgovoran za nesreću? Sindikati strojovođa ljuti su na HŽ Infrastrukturu. Nakon iskakanja vlaka iz tračnica - zapitali su se gdje se troše milijuni za obnovu pruga?
"Puno ima toga što bi trebalo istražiti, ja mislim da tu ima posla i za DORH. Zašto se to sve čini, zašto se troše svi ti novci, a u stvari sigurnost nam je sve lošija. Što u konačnici plaćaju operateri i prijevoznici. Milijunske su štete zbog lošeg održavanja", izjavio je NenadMrgan, predsjednik Sindikata strojovođa.
Sindikatima je neprihvaljivo što je ozlijeđeni strojovođa na pomoć čekao dva sata. Iz HŽ Infrastrukture odgovaraju - sindikati se uvijek bune.
"Sindikati se uvijek nešto bune. Na ovu prugu smo ove godine potrošili oko 200-300 milijuna ulagajući u singal i sigurnosne uređaje", kazao je IvanVuković, član Uprave HŽ Infrastrukture.
Dok se mjesto nesreće kod Kaštel Starog nesreće ne sanira. Putnici koji kreću vlakom iz Zagreba prema Splitu, u Gračacu će presjesti na autobus koji će ih potom odvesti do željezničkog kolodvora u Splitu. Lokalni vlakovi putnike voze samo do Perkovića, a do Splita će nastaviti - autobusima.