Ako već niste, pravo je vrijeme da naučite kupovati online. Zatvaranje tržnica, šoping centara i trgovina koje nisu nužne u vrijeme pandemije promijenilo je dosadašnje navike kupaca.
Trgovanje se s ulica i iz centara preselilo na internet, a željeni proizvodi nakon samo jednog klika dostavljaju se na kućni prag. Kako funkcionira online kupnja i što se sve može pronaći u bespućima interneta, donosi RTL Danas.
Prošlo je pet dana otkako se ne šarene tržnice, nema ni virkanja prolaznika u izloge trgovina jer se ni odjeća ni namještaj ni tehnologija više ne mogu kupiti u trgovinama.
Ali gotovo sve što netko može poželjeti može se kupiti - na internetu. Tako neki domaći OPG-ovi svoje svježenamirnice prodaju na virtualnom "placu" pa s hrvatskih polja svježi plodovi i proizvodi građanima se dostavljaju do kućnog praga.
U samo nekoliko klikova građanima se može dostaviti do 25 kilograma željenih potrepština a da se ne ustanu s trosjeda.
"Dostavljamo hranu iz restorana, namirnice iz dućana, u principu bilo što što ljudima treba, a nadam se da će nam uskoro biti dopuštena i dostava iz ljekarne", kaže Teo Širola, direktor tvrtke Glovo Hrvatska.
No limitiranjem radnog vremena trgovina, mjera koju je u borbi protiv COVIDA-19 donio Nacionalnistožer, limitira se i mogućnost dostave nakon 17 sati.
"Možda bih ovim putem pozvao ih da razmisle o tome da se nakon pet sati iako su zatvorene trgovine da se dopusti dostava iz tih istih trgovina jer ljudi bi rado naručili nešto i nakon 17 h sati, a trenutno nemaju priliku", govori Širola.
Vjerovali ili ne - pred kućni prag može vam biti dostavljen i trosjed. Iako su trgovine takve vrste u potpunosti zatvorene, građani i dalje mogu kupiti namještaj u web trgovini.
"Kupac može odabrati, vidi sve mogućnosti odabira boja, materijala, dimenzija i na taj način prilagođava sebi, svojim prostorima kupnju određenog asortimana", objašnjava DanijelLovrić, regionalni voditelj tvrtke Prima.
Posljednjih 10 dana online kupnje intenzivirale su se i kod trgovina s građevinskim asortimanom.
"Web shop nam raste 20 puta u odnosu na ono što je radio prije, ali još uvijek je to pet posto ukupnog našeg prihoda koji smo radili prije, on ne može iskompenzitrati sve one kupce koji su dolazili u naše trgovine diljem Hrvatske", kaže JureRadoš, član Uprave za maloprodaju tvrtke Pevex.
No neće ni morati - barem u Zagrebu i okolici na čijem se području zbog potresa građevinske trgovine ponovno otvaraju kako bi ljudi mogli sanirati nastalu štetu.
"Nas veseli ta odluka jer proteklih tjedan dana s obzirom na posljedice potresa imamo svakodnevne pozive kupaca koji trebaju kupiti glet masku, boju za zidove kako bi popravili svoje kuće, stanove stradale u potresu", navodi Radoš.
Cijeli se kupovni svijet prebacio na onajvirtualni pa čini se, nikad lakše nije bilo ostati doma.