Kada je izbila epidemija virusa u kineskom Wuhanu, ovaj prvi potres se osjetio u cijelom svijetu. Jer, stala je isporuka kineskih proizvoda. To je već ostavilo prve posljedice na pomorski promet, piše Deutsche Welle.
Tako je za dvoznamenkasti postotak opao obim potražnje pomorskog prijevoza u i iz Kine njemačke logističke tvrtke "Kühne und Nagel". Brodovi su po količini tereta glavno prijevozno sredstvo. Ako se pak gleda vrijednost tereta, tu je zračni promet od velikog značaja.
Također je vrlo brzo ograničen i putnički promet, što je logistička branša isto tako osjetila. U međuvremenu se virus proširio po cijelom svijetu. Proizvodnja se doduše polako ponovo pokreće kako u Europi, tako i u drugim dijelovima svijeta, ali i dalje škripi u cijelom sustavu.
U mnogim lukama je zbog koronavirusa angažiran samo dio osoblja, a novi propisi otežavaju logistiku. Europske brodarske kompanije na primjer i dalje reduciraju kapacitete za pola, kako bi izjednačile ponudu i potražnju.
Nove nevolje prijete s druge strane svijeta. Privreda Sjedinjenih Američkih Država je u slobodnom padu, a u Južnoj Americi bi moglo nastati novo žarište pandemije. "Kompanije koje posluju u ovoj regiji s brodskim i zračnim teretom, moraju računati s velikim padom transportnih usluga", smatra FrankHuster, generalni direktor Njemačkih špediterskih i logističkih udruga (DSLV).
Virus je mogao prodrijeti tako duboko u srž svjetskog gospodarstva zbog toga što se radi o snažno povezanom sustavu. I to se, a ne samo loša opskrba maskama i zaštitnim odijelima, u ovoj pandemiji pokazalo kao nedostatak. Zato u zraku već visi pitanje, hoće li doći do neke vrste "deglobalizacije" i jače regionalizacije proizvodnje, navodi Deutsche Welle.