Na dva sata danas su stali svi teretni vlakovi. Sindikat
strojovođa želio je isto učiniti i s putničkima, ali je to
zabranio sud. Istodobno su njihovi kolege željezničari
prosvjedovali Vladi pod prozorom zbog stanja u HŽ Cargu.
Prosvjedom prijete i sutra kao znak solidarnosti s pilotima i
stjuardesama koji se nisu dogovorili s upravom Croatia Airlinesa.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša
Hajdaš Dončić kazao je kako planovi rekonstruiranja idu
svojim tokom.
"Očekivao sam kako će određeni dionici koji će biti zahvaćeni
ovim rekonstruiranjem negativno reagirati, što znači da se u
javnom sektoru nešto događa. Dakle, planovi rekonstruiranja se
provode, uštede su nužne. Nisu radnici krivi. Krive su bivše
uprave i politička uhljebljivanja. Krive su neka subvencioniranja
koja su protuzakonite i protivne praksama Europske unije, u koju
sada ulazimo. I sada je sve to došlo na naplatu", pojasnio
je.
Upitan tko će odgovarati za trenutno stanje u HŽ-u jer sindikati
neprestanu ističu problem lošeg vođenja tvrtke, a ipak je bivša
uprava dobila milijunske otpremnine i nitko nije odgovarao,
ministar je odgovorio kako on ne može ništa učiniti.
"Upravama u mom resoru su smanjene plaće i ne mogu dobiti
otpremnine veće od šestomjesečnih plaća. Kažem, mi smo okrenuli
novu stranicu. Pozivamo na red, čiste račune i racionalno
ekonomsko poslovanje sukladno tržištu. Meni je žao, ali Croatia
Airlines i HŽ Cargo su društva koja se bore na tržištu. Dakle,
koliko sebi zarade, toliko si mogu plaća isplatiti", naglasio
je.
"Ni u jednom poduzeću nisam komunicirao niti ću komunicirati na
razini izvršnih direktora. Uprave same biraju svoje suradnike, to
je njihova odgovornost", odbacio je tvrdnje da utječe na
donošenje odluka u upravama poduzeća.
U njegovoj nadležnosti su 53 tvrtke, dok je dosad smijenio tek
jednu upravu. Upitan je li to znači da je s ostalima zadovoljan,
kazao je da nema previše manevarskog prostora za prevelike
promjene.
"Nema tu nekih epohalnih iskoraka. Moram naglasiti kako je moj prethodnik Božidar Kalmeta ostavio sektor u 50 milijardi kuna duga. Aktivno razgovaramo s bankama kako bi održali sektor financijski održivim. Tu je veliki problem. Trudimo se, socijalno smo osjetljivi. Stvari se mijenjaju, mijenja se i broj zaposlenih. Moderniziraju se poduzeća, ali ne ide preko noći. Pozivam sindikalne čelnike da sačuvaju svoja radna mjesta te da kompanijama omoguće preživaljavanje na tržištu", rekao je.
"Do sada je bila praksa, kada su se sindikati bunili jer su
njihova prava ugrožena, bivši ministri su okretali leđa svojim
upravama i dogovarali se mimo uprava rušeći tako njihov
integritet. Ja sam kazao da tako neće ići u mom resoru. Nije
stvar u radnicima, stvar je možda u nerazumijevanju pojedinih
sindikalnih čelnika, koji izigravaju lažne mesije i šire krive
informacije prema svome članstvu. Ja bih želio da se s tim
prestane i prihvati realnost. Koliko se zaradi na tržištu, toliko
se može imati", istaknuo je.
"Planovi rekonstruiranja su prihvaćena i od toga nema
odustajanja", zaključio je.