Regionalna organizacija zaštite potrošača poslala je danas predsjedniku Republike Ivi Josipoviću otvoreno pismo kojim ga obavještava o problemima građana zbog "neustavnoga, nezakonitoga i nepravednog odnosa karlovačke Gradske toplane d.o.o. prema potrošačima" i od njega traže da u skladu sa svojim ovlastima osigura da državne i lokalne institucije poštuju zakone i procedure.
Da su Državni inspektorat, Agencija za zaštitu osobnih podataka i lokalne vlasti pravodobno prisilile Gradsku toplanu da tako posluje, problema ne bi bilo, kaže se u pismu.
Objašnjavaju da je lokalna samouprava, da bi izbjegla plaćanje velikog duga stare Toplane u stečeju, registrirala u travnju ove godine novu tvrtku Gradsku toplanu d.o.o. i bez natječaja joj dodijelila koncesiju za isporuku toplinske energije u Karlovcu. Nova je tvrtka počela nezakonito upotrebljavati podatke Toplane u stečaju i u rujnu slati prve račune za paušalnu naknadu te su udruge za zaštitu potrošača to prijavile Agenciji za zaštitu osobnih podataka i Državnom inspektoratu.
Dio potrošača isključio se iz sustava gradskog toplinarstva zato što nema novca plaćati "račune najskuplje u Hrvatskoj", a morat će prisilnom naplatom platiti i Gradaskoj toplani uslugu kojom se nije koristio, kaže se u pismu.
Državni inspektorat 8. studenoga odgovorio je udrugama da je Toplana (u stečaju) nezakonito dala podatke o kupcima Gradskoj toplani i protiv nje je pokrenut optužni prijedlog, ali ne i protiv Gradske toplane koja se koristi tim podatcima, navodi se u pismu. Inspekcija je utvrdila i da Gradska toplana nema nijedan sklopljeni ugovor niti je objavila uvjete korištenja usluga, ali nije joj naložila da tako prestane raditi. U međuvremenu je, kaže se u pismu, Gradska toplana od neinformiranih potrošača naplatila neke račune, što se tumači novim ugovornim odnosom, a ako ih u nekoj zgradi ima više od polovice, smatra se da su svi pod ugovorom.
Gradska toplana čak je podnijela prijavu Državnom inspektoratu protiv onih koji su se izdvojili iz sustava rezanjem radijatora, a inspektorat je počeo pozivati potrošače na obavijesne razgovore, piše u otvorenome pismu. Slijedile su žalbe na račune, odbijanje žalbi i sada opomene pred ovrhu, kaže se u pismu, u kojem se ističe kako cilj nije da potrošači ne plaćaju uslugu isporuke toplinske energije, nego se sa svakim potrošačem mora sklopiti pošteni ugovor.