Kako zaštititi film i glazbu u digitalnoj budućnosti?

5.5.2010.
12:54
VOYO logo

Na drugom u seriji Think Tank okruglih stolova sudjelovali su; Branko Komljenović - izvršni direktor diskografske kuće Menart, Nikša Bratoš - suvlasnik Croatia Recordsa i glazbeni producent showa “Zvjezde pjevaju”, Boris T. Matić - filmski producent, suosnivač Motovun Film Festivala i osnivač Zagreb Film Festivala, Nikša Sviličić - ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra i Tomica Petrović - menadžer Severine Vučković te suvlasnik rock kluba Jabuka. Događaj je moderirao Martin Milinković, izvršni direktor Continental filma, ujedno i predavač na Visokoj novinarskoj školi.

Sudionici su istaknuli kako Audiovizualni centar godišnje iz proračuna dobiva 34 milijuna kuna koji se raspodjeljuju na proizvodnju filmova i organizaciju Festivala igranog filma u Puli te još 37 drugih dok Hrvatsko narodno kazalište dobiva 92 milijuna kuna godišnje. Unatoč tome hrvatska kinematografija napredovala je u zadnjih pet, šest godina. Odmaknula se od 1990. godine kada je film zbog političkog utjecaja izgubio gledatelje, sve je veći broj kino dvorana, a povećao se i broj filmskih festivala. Tako je prošle godine zagrebački filmski festival posjetilo 32.000 ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trebaš napraviti događaj da privučeš ljude da gledaju film. Publika postoji, samo je treba privući", kazao je Boris T. Matić. Odlazak u kino postala je priča o izlasku - više nije bitno što se gleda, samo da se ide u kino.

Boris T. Matić upozorava kako Hrvatskoj nedostaje koncept, kako su nam filmovi različiti i da bi nas prepoznali u toj velikoj industriji treba pronaći neku priču po kojoj će Hrvatska biti prepoznata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok kinematografija napreduje, glazbena industrija stoji na mjestu. Od pojave interneta i piratstva glazbena industrija prolazi kroz teško razdoblje, no na velikim svjetskim tržištima funkcioniraju digitalna prava pa je, primjerice, u Engleskoj zabilježen pad prodaje od samo tri posto.

"Skeptičan sam prema najavama da će to funkcionirati i u Hrvatskoj. Kod nas je situacija puno dramatičnija, slabo funkcioniraju digitalna prava", kazao je Branko Komljenović. U prošlosti jedini način da se čuje neki izvođač bio je odlazak na koncert. Pojavom diskografije i medija to se promijenilo, želja za koncertima je padala, no u zadnje vrijeme dogodila se eksplozija koncertnih aktivnosti u Hrvatskoj, što domaćih što stranih. Piratstvo nije prisutno samo u glazbenoj industriji, već i filmskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nikša Sviličić kaže kako DVD čim dođe u videoteku postaje podložan piratstvu. Zakon određuje da je piratstvo krivično djelo, ali kako kaže Sviličić: "To je mrtvo slovo na papiru, teško je ući u trag virtualnom krivcu". Njemu se osobno dogodilo da je dao DVD trojici prijatelja a u roku od 18 minuta film se pojavio na internetu.

Nikša Bratoš upozorava diskografe da trebaju biti svjesni toga da će jedinica prodaje postati pjesma i to će se prodavati na bilo koji način. "Mi nikada nismo prodavali komad plastike već glazbu", kaže Bratoš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi sudionici okruglog stola slažu se s činjenicom da glazba treba biti izvozni proizvod. Nedavni Severinini koncerti u Srbiji i Crnoj Gori izazvali su burne reakcije. Tomica Petrović, Severinin menadžer, kaže kako izvođači koji su orijentirani samo na hrvatsko tržište teško mogu uspjeti. "Glazba treba biti prihvaćena kao izvozni proizvod i mediji bi tome trebali dati potporu, a ne da ispadne sramota kad netko pjeva u Srbiji ili Crnoj Gori", kazao je Petrović te dodao kako ga smeta što se na glazbu ne gleda primarno nego mnoge zanimaju samo privatne stvari.

Branko Komljenović kazao je kako je žalosno što su potrebni sponzori kako bi na HTV-u postojala glazbena emisija. Suradnja s HTV-om u glazbenoj industriji nije bajna, a s filmskom je još gora. Branko T. Matić kazao je kako ne misli ništa dobro o HTV-u te dodao kako suradnja između hrvatske kinematografije i HTV-a nije razvijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokretanje Think Tank okruglih stolova želja je Visoke novinarske škole za prepoznavanjem pozitivnih trendova i nastojanja u hrvatskom društvu kao i prenošenjem znanja i iskustava uspješnih tvrtki i profesionalaca kako studentima tako i široj javnosti.

Tekst: Ivana Vareško Fotografije: Krasnodar Peršun

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo