Njemačkoj industriji nedostaje oko 45.000-60.000 vozača kamiona. Iz špediterske udruge upozoravaju kako su na rubu kolapsa zbog nedovoljnog broja vozača, ali i problema s njihovim pronalaskom. Kako bi s time izašli na kraj, ovaj posao će pokušati učiniti što primamljivijim, posebice ženama što je do sada bilo jako teško s obzirom na lošu plaću i užasno duge radne sate.
A koliko je stanje kritično svjedočit će i sajam logistike koji se narednih nekoliko dana održava u Münchenu, a na kojem će upravo ovo biti glavna tema.
Negativan trend
Problem nastaje u tome što svake godine u mirovinu ode oko 30.000 vozača, a zaposli ih se upola manje. Prema procjenama studije Svjetske banke iz 2017. godine, 40 posto svih njemačkih vozača kamiona umirovit će se u narednih 10-15 godina. Ako se sagleda demografija, trend je sasvim očit - gotovo trećina vozača je starija od 55 godina, a svega 2,5 posto ih je mlađe od 25. Gotovo svi vozači kamiona u Njemačkoj su muškarci, naime, samo 1,7 posto su žene.
Uvjeti rada su grozni
U isto vrijeme, dok se smanjuje broj vozača, potreba za transportima se povećava, a veliku ulogu u tome igra online trgovina. Manjak radne snage je tolik da rupu ne mogu zakrpati ni radnici iz istočne Europe, koji te rupe popunjavaju u mnogim drugim industrijama.
Loš imidž branše
No, prema riječima Svjetske banke, ovaj je trend vidljiv, ne samo u Njemačkoj, već i mnogim drugim europskim i azijskim zemljama.
No, da bi privukli ljude, nije dovoljno samo popraviti imidž ove branše već i stvarne uvjete rada. Stručnjaci kažu kako bi kabine trebale biti veće i komotnije te da bi trebale imati WC te od EU-a zahtijevaju da se uredi radno vrijeme, odnosno, da vozači dobiju više odmora, a manje vremena za upravljačem.