Za svoje nezadovoljstvo, James Silver, pisac i novinar, kaže da bi mogao kriviti to što je pokrenut Timeline (Facebookov obvezujući redizajn profilnih stranica korisnika) ili nadolazeći mega JPD (javna ponuda dionica) ili to da društvene mreže žderu vašu privatnost, osjećaj sebe i jednostavne sposobnosti za uživanje, primjerice, u čitanju knjiga. Međutim, na kraju se ipak ne radi o tome, kaže Silver koji je prošli tjedan deaktivirao svoj profil na Facebooku.
"Ne radi se o tome da ja ne volim društvene mreže. Znam da u svom najboljem izdanju ove platforme mogu pomoći u svrgavanju despota, prikupljanju novca za medicinska istraživanja i dijeljenju briljantnih linkova. Ja sam veliki fan Twittera koji je za mene postao primarni izvor vijesti. Linkedin je pomalo neobičan, međutim mogu vidjeti čemu služi. Ali Facebook? To je samo bijeli šum. Gubitak vremena. Ako želite ispričati svoju životnu priču kako se već reklamira Timeline, onda idite i napišite svoju autobiografiju. Nitko je ne bi pročitao. Ali to je moja poanta".
Elizabeth Day, autorica u Observeru i spisateljica kaže da je za nju ključ društvenih mreža ono "društveno" (social).
"Ono što najviše cijenim na Facebooku je mogućnost da održim kontakt s prijateljima gdje god da se oni nalaze u svijetu. Iako se James Silver dosađuje nepreglednim količinama videa koji prikazuje mačke kako jedu rožatu od tune, ja zaista volim to što mogu pogledati najnovije fotografije mog kumčeta u Hong Kongu ili imati instant messaging chat s mojim najboljim prijateljem u Milanu o najboljem načinu da se jede panettone".
Silver ju je upitao je li Facebook najbolja platforma za traženje fotografija kumčeta ili diskusiju kako jesti talijanski voćni kruh.
"Foto i video messaging na tvojem telefonu mogu jednako dobro poslužiti za ovo prvo (ili jedna od stranica za dijeljenje fotografija), a ako bi koristili Skype za video pozive, mogli bi čak i međusobno gledati dok jedete razne vrste južnoeuropskih kolačića. U stvarnom vremenu. Dovraga, mogli bi o tome čak i tweetati uživo", rekao je Silver.
Za Silvera najveći problem Facebooka nije toliko korisnost, koliko sveprisutnost.
"Od inicijalne javne ponude podnesene u srijedu znamo da Facebook ima 845 milijuna mjesečno i 443 milijuna korisnika dnevno. Sljedeći cilj je milijarda. Zapravo, nakon podnošenja izjave saznali smo da Mark Zuckerberg ima planove za globalnu dominaciju. "Postoji više od dvije milijarde globalnih korisnika interneta... cilj nam je da se sa svima povežemo".
"Kad će biti konačno zadovoljan? Kada u Africi bude postojalo samo šest ljudi koji nisu povezani na Facebook? Kada ugrade Facebookov 'Like' gumb u zube male djece?"
Odgovorila mu je Elizabeth Day rekavši da je vrlo primamljivo promatrati Zuckerberga kao zlog genija, međutim ne čini joj se da je cilj koji je postavio, a to je "povezivanje" ljudi, tako zlokoban.
Cijeli razgovor možete pronaći na stranicama Guardiana.