Hrvati jednostavno vole kupovati. Na svakog stanovnika dolaze čak 184 četvorna metra trgovačkih centara. No što kad se potrošačima prekrše prava, tko ih štiti?
Građani smatraju da su im prava ugrožena, a da je to doista tako zaključila je i Europska komisija.
Na vrhu popisa koji govori o zadovoljstvu potrošača svojim položajem na tržištu su Finska i Velika Britanija sa 70 od mogućih sto bodova. Hrvatska je na dnu ljestvice s 50 bodova, iza nje su samo Cipar i Grčka.
Porazan je i podatak da će u Hrvatskoj samo 66 posto potrošača poduzeti nešto kada smatraju da su oštećeni, što je među najnižim postocima u EU, gdje je prosjek čak 83 posto.
Inače, većina Hrvata ne zna ni da je od 1. srpnja s radom počela podružnica Europskog potrošačkog centra, a pomoć pruža potrošačima čak i ako su izvan Hrvatske.
"Svaki put kada se nađete u problemu na području trgovine ili usluga u stranoj zemlji imat ćete na raspolaganju zaštitu u smislu da se možete obratiti Europskom potrošačkom centru u vašoj zemlji, koji onda uspostavlja kontakt prema centru u zemlji u kojoj se nalazite i pokušava riješiti vaš problem", pojasnio je VedranKružić, pomoćnik ministra gospodarstva za trgovinu i unutarnje tržište.
A od tih problema su najbrojniji, čini se, još uvijek turistički.
"Ljudi najčešće zovu vezano uz zračni promet, kašnjenje, mijenjanje aviokompanije bez obavijesti. Također, ljudi najviše zovu zbog hotelskog smještaja sad tijekom ljeta. Zasad najviše zovu stranci, ali vrlo su zadovoljni", rekla je AndaKostijal, savjetnica u Europskom potrošačkom centru.
No, da bi hrvatski potrošači postali zadovoljniji, morat će se potruditi i prvi povjerenik iz Hrvatske, koji se brine upravo za - potrošače.