ZETOVCI PRIJETE / 'Zaustavit ćemo promet u Zagrebu! Naše kontrolore počele su tući gospođe od 40 kilograma'

Image

Broj napada na ZET-ove vozače i kontrolore karata sve je veći.

17.2.2016.
14:36
VOYO logo

"Prošle je godine bilo 12 fizičkih napada na vozače autobusa, 8 na kontrolore tramvaja i 2 na vozače tramvaja. Verbalni nisu navedeni. Dogodila se jedna situacija, primjerice, kad je kontrolor karata na Trgu bana Jelačića dobio šamar od gospođe koja ima 40-ak kilograma."

"Puno toga naši ljudi prešute, pretrpe. Fizički slučajevi, kad se nanese ozljeda, često znaju rezultirati i težim ozljedama", rekao je na televiziji N1 predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a, Ante Jelić. Sindikati intenzivno traže rješenje, pa ovih dana organiziraju i okrugli stol na tu temu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KONTROLORI ŽELE NOSITI ORUŽJE, ZET IM ODGOVORIO: /

"To je iracionalno"

Image
KONTROLORI ŽELE NOSITI ORUŽJE, ZET IM ODGOVORIO: /

"To je iracionalno"

Objasnio razlog sve češćih napada

Image
Foto: Screenshot N1
Image
Foto: Screenshot N1

"Uprava Holdinga i ZET-a dala je obvezu vozačima da kontroliraju karte na ulazu u autobus, a kontrolori moraju svim putnicima provjeriti karte. Zna se točno koliki je broj putnika koji kontrolor obradio i na kojoj ruti. Oni ne mogu izbjeći svoj posao, iz toga se izrodio veći broj napada na vozače karata", objasnio je Jelić razloge sve učestalijih napada.

Kaže da nema nekih određenih "opasnih linija", ali da su incidenti učestaliji u jutarnjim satima u blizini diskoteka. "Prije 15-ak dana su se dogodila 2 napada, jedan je bio u 10 sati ujutro, drugi u 3 popodne". Kaže da pristojni ljudi nisu problem, oni uvijek kupe kartu, ali da su problem bahati putnici koji se ponašaju kao kauboji i nikoga ne poštuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Počinitelje se ne kažnjava

Nadzorne su kamere pomogle u tramvajima, što se vidi iz činjenice da su napadi češći u autobusima u kojima kamera nema. "Problem je s policijom. Policija dođe i napravi uviđaj, pa podnese prijavu protiv napadača, ali i protiv vozača. Naši ljudi izbjegavaju zvati policiju i u situacijama kad dođe do fizičkog kontakta, jer će i oni dobiti prijavu.

Osim toga, pravosuđe je problem. Vozači su odgovorne osobe. Policija se mora staviti u službi onoga koji je napadnut, a pravosuđe mora voditi računa o kazni za počinitelja. Sve je to na razini kaznene prijave ili uvjetne kazne. Prošle smo godine imali jednu kaznu zatvora od osam mjeseci, kad je čovjek nožem napao vozača. Nisam siguran da je i ona do kraja izdržana", rekao je Jelić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako nas se ne zaštiti, zaustavit ćemo promet

Problem je i što se napadi događaju tijekom vožnje, kada se vozači ne mogu braniti, kaže Jelić i pita što će se dogoditi ako se napad dogodi na mostu, pa autobus padne s njega.

"Sindikat neće odustati od toga da se vozači zaštite. Ukoliko se zahtjevi ne realiziraju, sindikat ima metode kako da se to riješi i da se ispune zahtjevi. Prošle godine smo zaustavili promet u Splitu, pa je gradska vlast reagirala. To ćemo napraviti i u Zagrebu, ako bude potrebe. Mi samo želimo da naši vozači sigurno dođu na radno mjesto, sigurno obave svoj posao i sigurno se vrate s njega", rekao je sindikalist Jelić na N1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bijesni ste na ZET-ovce iz više razloga, evo što vozači i kontrolori smiju, a što ne

Image

Bijesni ste na ZET-ovce iz više razloga, evo što vozači i kontrolori smiju, a što ne

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo