'VAŠA BIROKRACIJA JEDNOSTAVNO UBIJA...': / Stigli iz Nizozemske prije osam godina, ulažu u turizam, a danas su razočarani i žele otići...'

Image
25.2.2017.
11:17
VOYO logo

Nikola Kustura i Paul Quast, Hrvat i Nizozemac koji žive i rade u nizozemskom gradu Enschede, pred osam su godina, nakon gotovo slučajnog posjeta Mrkoplju, odlučili sagraditi kuću u koju bi dolazili na dio godišnjeg odmora, a u ostalom je razdoblju iznajmljivali.

Kažu da je Hrvatska prekrasna, Gorski kotar divan, Mrkopalj fantastičan – ali ako se ne prihvate europski načini ponašanja i profesionalni odnos, gostiju će biti manje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kustura, koji je u Nizozemsku potegao iz rodne Bosne, kaže kako im je već prvi susret s Mrkopljem pokazao turističke potencijale ovog kraja.

"Zato smo i odlučili sagraditi kuću i zadovoljni smo do sada ostvarenim jer smo svakog ljeta puni. Kuća nam je godišnje iznajmljena od 10 do 13 tjedana, a zanimljivo je da broj tjedana popunjenosti lagano raste od početka. Već sada imamo nekoliko rezervacija za naredno ljeto što pokazuje da zanimanje raste, što i nije ništa čudno jer je Mrkopalj idealan za odmor, bilo da ovdje boravite, ili ga koristite kao ishodište za druga odredišta... Priroda je prekrasna, ljudi gostoprimljivi, a jedini pravi problem s kojim smo se ovog ljeta susreli je hrvatska birokracija koja nas je ove godine toliko iznervirala da smo počeli ozbiljno razmišljati da sve prodamo", govori Kustura za Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"S obzirom da živimo i radimo u Nizozemskoj te vrlo kratko boravimo u Mrkoplju, nama je internetsko bankarstvo esencija, kako za nas osobno, tako i u poslu s našim gostima od kojih pri plaćanju ne primamo gotovinu, već poslujemo preko kreditnih kartica. Takav način rada realizirali smo prethodne dvije godine preko banke PBZ i sve je bilo u redu dok prošle godine nisu promijenili neka pravila i to više nije bilo moguće. Obratili smo im se i pokušali naći rješenje, ali to jednostavno nije bilo moguće, ponajprije zbog neprofesionalnog i neljubaznog ponašanja uposlenika PBZ-a. Zbog inzistiranja na direktnom kontaktu s nama izgubili smo dva dana u Hrvatskoj i puni tjedan u Nizozemskoj i nakon toga smo odustali i zatvorili naš račun kod PBZ-a te otvorili kod Erste banke i sad je sve u redu", kaže Nizozemac Quast.

Nikako mu nije jasno zašto u Hrvatskoj ne postoji zajednički sustav plaćanja koji mogu koristiti svi koji žele plaćati različitim karticama ili mobilnim telefonom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Quast se također žali na usluge T-coma koji isključuje telefonski broj nakon tri mjeseca nekorištenja. "To je prebrzo, trebalo bi biti, primjerice, 13 mjeseci. Jer, mi u Hrvatsku dolazimo svakog ljeta i naravno da ne planiramo doći nakon tri mjeseca da bismo sačuvali broj", kaže za Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo