ŠTAGLJAR ŽESTOKO ODGOVORIO ĐIKIĆU: / 'Ne želim biti još jedan hrvatski znanstvenik s kojim se on sukobljava zbog različitih pogleda'

Foto: PIXSELL

Štagljar se putem Facebooka zahvalio Đikiću na analizi i poručio da će više detalja o lijeku moći reći kada mu to bude dopušteno.

4.1.2018.
PIXSELL

Nekoliko sati nakon što je ugledni hrvatski znanstvenik IvanĐikić reagirao na vijest o novom lijeku za rak pluća oglasio se i njegov izumitelj - molekularni biolog IgorŠtagljar. On se putem Facebooka zahvalio Đikiću na analizi i poručio da će više detalja o lijeku moći reći kada mu to bude dopušteno 's obzirom na naše patente i prvi u nizu popratnih znanstvenih radova, koji su za sada još uvijek pod embargom'.

UGLEDNI HRVATSKI ZNANSTVENIK ĐIKIĆ: /

'Ovo je prava istina o senzacionalnoj najavi profesora Štagljara i revolucionarnom lijeku protiv raka'

UGLEDNI HRVATSKI ZNANSTVENIK ĐIKIĆ: /

Dodao je i da se ne namjerava uvući u još jednu od medijski prepirki profesora Đikića jer se 'ne želim dodavati u niz hrvatskih znanstvenika s kojima se prof. Đikić medijski sukobljava zbog različitih znanstvenih pogleda'.

'Više detalja kad embargo bude skinut'

Štagljarevo obraćanje prenosimo u cijelosti.

"Zahvaljujem prof. Đikiću na njegovoj analizi vezanoj uz najavu našeg lijeka protiv karcinoma pluća. Želim napomenuti da sam u emisiji “U svom Filmu” dobronamjerno najavio pozitivne rezultate naših dugogodišnjih istraživanja u području liječenja karcinoma pluća, a o svemu ostalome ću moći više reći kada mi to bude dopušteno s obzirom na naše patente i prvi u nizu popratnih znanstvenih radova, koji su za sada još uvijek pod embargom.

Upravo zbog toga i nisam mogao govoriti o svim detaljima našeg otkrića, te o pojedinostima vezanim uz mehanizam djelovanja našeg lijeka. No, javnost treba znati da se u liječenju tumora protekla dva desetljeća postižu značajni pomaci, te da je zahvaljujući baš ovakvim, postupnim pomacima preživljenje zloćudnih bolesti danas znatno bolje no prije dva ili tri desetljeća.

Na kraju, želim spomenuti da sigurno ne namjeravam biti uvučen u još jednu od medijskih prepirki prof. Đikića, jer se ne želim dodavati u niz hrvatskih znanstvenika s kojima se prof. Đikić medijski sukobljava zbog različitih znanstvenih pogleda. Prof. Đikiću želim puno uspjeha u njegovom znanstvenom radu, a detalje o našem otkriću ću podijeliti s javnosti čim sa svih informacija bude skinut embargo", napisao je Štagljar na Facebooku.

Đikićeva reakcija

Podsjetimo, Đikić je danas komentirao kako je vrijedno svako otkriće koje pomaže oboljelima od tumora, ali se takvi rezultati moraju činjenično i bez senzacionalizma medijski predstaviti, kako bi pacijenti, koji s pravom imaju velika očekivanja, znali što konkretno mogu očekivati od novih lijekova.

"Upravo radi toga senzacionalna najava profesora Igora Štagljara u javnosti o revolucionarnom lijeku protiv tumora pluća ima svoje pozitivno lice i ne tako pozitivno naličje", ističe Đikić u osvrtu upućenom javnosti.

Rezultati istraživanja još nisu objavljeni

Pozitivnim ocjenjuje potvrdu predstojnika Klinike Jordanovac Miroslava Samaržije da je lijek u pripremnim (administrativnim) fazama koje će trajati do ljeta, kada bi trebala započeti klinička ispitivanja samo na pacijentima koji imaju mutacije u EGFR (oko 10 osoba u Hrvatskoj), kao i to što Štagljar ima određene molekularne spoznaje o tom lijeku koji djeluje na stanice tumora pluća u kulturama. "Negativni aspekt ove najave jest činjenica da znanstvene rezultate istraživanja tog lijeka profesor Štagljar još uvijek nije objavio ni u jednom znanstvenom časopisu i, posljedično, oni nisu prošli kritičku znanstvenu recenziju. Profesor Štagljar također još nije s javnosti podijelio podatke o vrsti i imenu lijeka, stoga nije poznato radi li se o potpuno novom revolucionarnom lijeku ili o već prije korištenom, ali usavršenom lijeku. Javnost ima pravo znati konkretne činjenice o vrsti i djelovanju lijeka", poručuje Đikić.