MIT KRUŽI MREŽAMA /

Jeste li primijetili nešto čudno s plinom na kojem kuhate? Zna biti malo drugačije boje, otkrivamo o čemu se radi

Image
Foto: Antonio Jakus / Pixsell

Ne, ne radi se o plinu pomiješanom s kisikom jer je to 'naprosto nemoguće'

6.10.2022.
19:50
Antonio Jakus / Pixsell
VOYO logo

Često smo svjedoci da društvenim mrežama kolaju svakakve informacije, a za dosta se njih ispostavi da nisu baš u potpunosti istinite. Nedavno smo tako na Facebooku zamijetili jednu objavu koja nam je privukla pažnju, odnosno na prvu nas je malo i zaintrigirala.

"Obratite pozornost na boju plamena s ploča za kuhanje. Ako je plamen plav, sav plin je dobro izmiješan i temperatura plamena je oko 1500-1700 stupnjeva Celzijusa. Ako su plamenovi, s druge strane, narančasti/crveni, prodaju vam plin pomiješan s većom dozom kisika, što rezultira nižom temperaturom plamena oko 900-1200 stupnjeva celzijusa i stoga s većom potrošnjom plina za zagrijavanje posuđe…. a brojač radi dulje, čime povećavate troškove potrošnje!", napisao je jedan gospodin na Facebooku uz fotografiju plinskog plamena u dvije različite boje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Problemi s održavanjem

Kako nismo stručnjaci za plin, odlučili smo provjeriti ima li istine u navodima gospodina tvrdi da nas, blago rečeno, nekada možda malo i potkradaju s plinom, pa smo se za pomoć obratili Hrvatskoj stručnoj udruzi za plin, iz koje su nam pojasnili da objava koja kola Facebookom nije istinita. Odnosno, naprosto je nemoguće da se plin i zrak pomiješaju.

"Plamen na plameniku je plave boje kada postoji izgaranje idealne stehiometrijske smjesa plina i zraka. U slučaju kada dođe do narušavanja idealne smjese, nastaje plamen crvenkasto-narančaste boje uz nižu proizvedenu temperaturu. Najčešće, oblik pojavnosti nepotpunog sagorijevanja nastaje uslijed djelomične začepljenosti plamenika koji može nastati tijekom pripreme hrane, zatim kod nedovoljnog ili zanemarenog čišćenja plamenika te djelomične začepljenosti dizni", pojasnio nam je Zoran Dojčinović iz HSUP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dojčinović dodaje da problem nepotpunog izgaranja nastaje i uslijed kvara ili dotrajalosti regulatora tlaka koji ne izvršava svoju funkciju (regulacija na 30 mbar), a potrebno ga je zamijeniti prema uputama proizvođača.

Image
UZROK JE SABOTAŽA? /

Švedska tvrdi da je otkrila četvrto curenje plina na oštećenim plinovodima Sjeverni tok

Image
UZROK JE SABOTAŽA? /

Švedska tvrdi da je otkrila četvrto curenje plina na oštećenim plinovodima Sjeverni tok

'Naprosto nemoguće'

"U pogledu sumnje da se potrošačima prirodni plin isporučuje pomiješan sa zrakom, to je naprosto nemoguće jer je zbog transporta tlak u plinovodu višestruko veći od tlaka zraka u atmosferi te zbog različitih fizikalnih veličina tlakova ne postoji mogućnost ubacivanja zraka u plinovod. Upravo u slučaju kada dođe do oštećenja plinovoda, plin istječe u zrak, a ne obratno", kaže nam Dojčinović.

Smjesa plina treba odgovarati standardnoj kvaliteti prirodnog plina propisanoj Općim uvjetima opskrbe plinom. Sukladno članku 57. Mrežnih pravila plinskog distribucijskog sustava, utvrđivanje kvalitete plina na ulazima u distribucijski sustav, koji su ujedno i izlazi iz transportnog sustava, obveza je operatora transportnog sustava, a provodi se u skladu s odredbama Mrežnih pravila transportnog sustava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo