Dropulićkini ljudi 'drmaju' milijunskim biznisom

Marina Matulović-Dropulić tražila je da se u Nadzorni odbor HAC-a postave Mario Crnjak, Boris Ordulj i Nikola Blagaić. Svi imaju dionice IGH, koji stalno posluje s HAC-om.

1.12.2009.
10:52
VOYO logo

"Ministar Božidar Kalmeta nije jedini koji ima utjecaj na rad Uprave Hrvatskih autocesta", pojasnili su sugovornici Jutarnjeg lista, otkrivši važnu ulogu još jednog člana Vlade, Marine Matulović-Dropulić, ministrice zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

"Ne znam koliko vam je poznato, ali ministrica Matulović-Dropulić je 2004. godine progurala Marija Crnjaka na čelo HAC-a. Nadalje, u Nadzornom odboru HAC-a sjedi Boris Ordulj, njezin najbliži suradnik dok je bila zagrebačka gradonačelnica", kazalo je nekoliko sugovornika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Matulović-Dropulić već šest godina obnaša dužnost ministrice graditeljstva, a mnogi je smatraju jednom od najmoćnijih u Vladi.

U posljednjih šest godina samo ju je predsjednik Mesić prozivao zbog sukoba interesa jer kao ministrica graditeljstva posjeduje dionice IGH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi je slučaj nedavna najava iz Antikorupcijskog odjela Europske unije kako proučavaju prijave nekoliko europarlamentaraca o tome da hrvatsko Ministarstvo graditeljstva sudjeluje u namještanju poslova prilikom gradnje autocesta.

Te je navode Matulovićkino ministarstvo demantiralo prilično neuvjerljivo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Niti Ivo Sanader niti Jadranka Kosor o njoj nikada nisu kazali niti jednu negativnu riječ.

Informacija kako je inzistirala da se na čelno mjesto u HAC-u prije pet godina postavi Mario Crnjak baca novo svjetlo na njezinu poziciju u hrvatskom građevinarstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći grijeh koji joj se stavlja na teret jest da kao ministrica graditeljstva posjeduje 1497 dionica Instituta građevinarstva Hrvatske te da je time u jasnom sukobu interesa.

Ona je te optužbe odbacivala s indignacijom tvrdeći kako je Ured za sprečavanje sukoba interesa utvrdio da tu nema ništa sporno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U HAC je stigao i Boris Ordulj, i to na mjesto zamjenika predsjednika Nadzornog odbora. On je bio pročelnik Ureda za gradnju Grada Zagreba u vrijeme dok je Matulović-Dropulić bila gradonačelnica. Zanimljivo je da je i Ordulj jedan od dioničara IGH.

I Crnjak je na čelo HAC-a došao kao šef osječke podružnice IGH te je vlasnik 800 dionica te tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U NO je imenovan još jedan zaposlenik IGH, Nikola Blagaić, djelatnik splitskog poslovnog centra IGH.

U četiri godine mandata Crnjak je s IGH-om, gdje je na čelu tvrtke Jure Radić, a tadašnji šef NO-a bio je Petar Đukan, ugovorio poslove u vrijednosti 527 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poslovi nadzora vrijedili su 303 milijuna kuna, a projektiranja 224 milijuna kuna.

Posljednji unosni posao IGH s HAC-om bio je ugovor o projektiranju 27 kilometara autoceste Dubrovnik – Doli, vrijedan enormnih 100 milijuna kuna, odnosno 370.000 kuna po kilometru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ugovor je sklopljen s tvrtkom Rijeka projekt, a pripreman u vrijeme Crnjakova mandata.

Zanimljivo je da je IGH s državom sklopio ugovor o projektiranju nove nizinske pruge Rijeka – Zagreb, vrijedan 74,9 milijuna kuna, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-200911300746006 arti-200911270650006 arti-200911270065006 arti-200911260162006

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo