Do kraja ove godine Hrvatska bi trebala zabraniti određena postupanja trgovaca i proširiti "crnu listu" nepoštene prakse kojima trgovci u zabludu dovode potrošača i navode ih na kupnju. Tako će se na crnoj listi naći i preprodaja ulaznica potrošačima, koje je trgovac nabavio zaobilazeći ograničenja koja su uvedena za kupnju običnim potrošačima, ali i objava recenzija korisnika određenih proizvoda, u slučajevima kada uopće nije riječ o potrošačima tih proizvoda ili kada nisu objavljene i negativne recenzije potrošača, piše Novi list.

Trgovci će morati objaviti i negativne recenzije proizvoda

Objavljivanje recenzija trgovci koriste sve više da namame potrošače, jer se i potrošači u kupnji sve više oslanjaju na preporuke onoga tko je kupio ili koristio određeni proizvod. No, iza silnih "preporuka" običnih ljudi ne stoje uvijek stvarna iskustva. Stoga se izmjenama europske direktive o zaštiti potrošača od trgovaca traže da informiraju potrošače o tome postoje li procesi ili postupci kojima se osigurava da objavljene recenzije potječu od potrošača koji su proizvode doista koristili ili kupili. Osim toga, trgovcima se nalaže da objave i pozitivne i negativne recenzije proizvoda.

U Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja pojašnjavaju da će se urediti slučajevi objava potrošačkih recenzija bez poduzimanja razumnih i proporcionalnih koraka kako bi se provjerilo da te recenzije doista potječu od takvih potrošača, ali i podnošenje lažnih potrošačkih recenzija ili preporuka.

Plan je zabraniti i dvojnu kvalitetu robe u trgovinama

Što se tiče preprodaja ulaznica za kulturna ili sportska događanja, trebala bi biti zabranjena, a time i kažnjiva praksa po kojoj se netko dokopa više ulaznica i naknadno ih preprodaje. Takvi su se slučajevi često događali za velika sportska natjecanja poput svjetskih ili europskih prvenstava u nogometu, ali i prodaje ulaznica za koncerte inozemnih izvođača kada je potražnja za tim ulaznicama bila velika.

Plan je Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja zabraniti i dvojnu kvalitetu robe u trgovinama, odnosno robe koja je lošije kvalitete ili drukčijih karakteristika od one koja se pod istim imenom prodaje u drugim članicama EU-a, a povreda navedenog ocjenjivat će se od slučaja do slučaja u inspekcijskom, odnosno sudskom postupku.

Novi list piše kako će se morati urediti i slučajevi nezatraženih posjeta trgovaca potrošačevu domu s ciljem promidžbe ili prodaje proizvoda, s tim da Direktiva EU-a omogućuje državama članicama da reguliraju taj aspekt prodaje tako da ga ograniče, ali ne i zabrane u potpunosti.