Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavilo je u četvrtak listu kandidata za predsjednika/cu države, koje biramo 22. prosinca. Danas je tako i službeno počela predizborna kampanja koja će trajati 16 dana.

U utrku za Pantovčak kreće 11 kandidata, a to su: Kolinda Grabar-Kitarović, Zoran Milanović, Miroslav Škoro, Mislav Kolakušić, Dario Juričan, Dejan Kovač, Katarina Peović, Dalija Orešković, Ivan Pernar, Anto Đapić te Nedjeljko Babić.

Odbili jednu kandidaturu

Povjerenstvo je zaprimilo 12 kandidatura, 11 s dovoljnih 10 tisuća potpisa, jednu, onu nezavisnog Slobodana Midžića, sa samo jednim, njegovim potpisom, pa ju je odbilo.

Ta je kandidatura od potrebnih 10 tisuća, imala samo jedan potpis, nepotpuna je i odbija se, rekao je na sjednici DIP-a njegov predsjednik Đuro Sessa.

DIP je, dakle, utvrdio listu predsjedničkih kandidata, a kad je objavi na svojim mrežnim stranicama i službeno će krenuti izborna promidžba koja će trajati do ponoći 20. prosinca.

Po brojnosti kandidatura, ovogodišnji će predsjednički izbori biti u 'zlatnoj sredini', najviše ih je, 13, bilo 2004. godine, najmanje, samo četiri, prije pet godina. Početkom novog stoljeća bilo ih je devet, a 2009. godine 12 kandidatura.

Izborna kampanja do ponoći, 20. prosinca

Kandidati će se biračima službeno moći predstavljati do ponoći, 20. prosinca, kada nastupa dvodnevna izborna šutnja, podsjetila je potpredsjednica DIP-a Vesna Fabijančić-Križanić.

Kandidatima je poručila da vode brigu o financijskim aspektima promidžbe, da će morati prikazati sve donacije, sva vlastita sredstva, troškove, cijene i popuste medijskog oglašavanja. Po novome, posebno će morati iskazati trošak promidžbe na društvenim mrežama.

Svaki kandidat na promidžbu smije potrošiti do osam milijuna kuna, a što su i koliko potrošili, odnosno dobili, morat će izvijestiti već sedam dana prije izbora. Njihova će se izvješća objavljivati na jednom mjestu, mrežnoj stranici DIP-a i bit će dostupna širokoj javnosti.

Za razliku od prošlih izbora, predsjednički kandidati na ovima nemaju obvezu izvijestiti koliko vlastitih sredstva kane potrošiti na kampanju.