'Caka' kod SMS-anja koja vas može skupo koštati

Kada je naš čitatelj krenuo na putovanje u Madrid, odlučio je u svom telekom operateru provjeriti cijene roaminga kako ga po povratku ne bi dočekao ogroman račun.

27.1.2012.
8:49
VOYO logo

Markova priča (podaci poznati redakciji op.a.) počinje 21. studenoga, kad je krenuo na trodnevno putovanje u Madrid. Poučen prijašnjim putovanjima u inozemstvo, kad je u roamingu u kratkom vremenskom razdoblju znao 'natući' solidan račun za mobitel, nazvao je Službu za korisnike Vip-a kako bi se raspitao za cijene poziva i SMS-a.

Iako je ranije provjerio cijene i prilikom boravka u Madridu pazio na broj poziva i poslanih SMS-ova, po povratku u Zagreb dočekao ga je gotovo dvostruko veći račun od uobičajenog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo dva mjeseca čekao odgovor

''Kako mi se svota učinila prevelikom, jer sam imao oko 25 SMS-ova, nazovem Vip i djelatnica me zamoli da pošaljem službeni prigovor faxom, što sam i napravio koji dan kasnije. Nakon što se iz Vip-a nitko nije javio desetak dana, nazovem ja njih.

Ovaj put mi vrlo ljubazna djelatnica objasni da je kolega koji radi u tom odjelu (valjda za reklamaciju računa) dobio fax, ali da ne zna zašto nisam dobio odgovor. Na moje pitanje koliko sam po njihovoj evidenciji poruka poslao, kaže mi 60! Ja ostanem u čudu, te se pozdravimo uz 'smirujuću' poruku da će me netko svakako kontaktirati'', napisao nam je čitatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od tada je, kaže nam čitatelj, prošlo 40 dana bez da mu se itko javio, te je odlučio ponovno nazvati operatera te je zajedno s djelatnicom došao do zaključka da je pri slanju poruka koristio dijakritičke znakove. Objasnili su mu tada da svako slovo 'č, ć, ž, š, đ' skraćuje broj znakova u SMS poruci sa 160 na 70 znakova. Na taj način se jedna normalna poruka lagano razvuče na dvije ili tri.

'Sve ovisi o mobitelu koji korisnik ima'

Čitatelj je u međuvremenu podmirio račun, kao i svaki u posljednjih sedam godina koliko je pretplatnik u Vip-u, a poručio nam je da je najviše razočaran činjenicom da je gotovo dva mjeseca čekao objašnjenje iz Vip-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon službenog upita, iz Vip-a su za Danas.hr poručili da sve ovisi o vrsti mobitela koji korisnik ima, te da svaki uređaj različito prepoznaje posebne znakove i kodira ih prema SMS centru u Unicode SMS format kako bi sustav mogao prepoznati posebne znakove u poruci.

''Pri prijenosu takve poruke se uistinu količina znakova smanjuje ako se koriste dijakritički znakovi, što znači da se poruka od 160 znakova smanjuje na 70 znakova, jer se pri prvom upisu dijakritičkog znaka poruka prebacuje u Unicode format i dalje je svejedno piše li korisnik dijakritičke ili neke druge znakove (osim ako ubacuje smajliće, npr.). Ako korisnik napiše kratku poruku (manje od 70 znakova), riječ je o jednoj poruci, a ako prijeđe tu količinu znakova, prelazi na drugu poruku'', poručili su Vip-ovci dodavši da uređaji, najčešće, sami upozoravaju korisnike na broj unesenih znakova u SMS-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, trebamo napomenuti da veliki broj novijih modela mobitela ne prikazuje broj unesenih znakova, niti obavještava korisnika koliko je poruka poslano odjednom. Također, većina korisnika nije upoznata sa 'slučajem' dijakritičkih znakova i zbog toga nesvjesno troši više novca na račune za mobitele, a da toga nisu ni svjesni.

Pripazite, stoga, i na tu 'sitnicu'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo