AUTORICA SEKSISTIČKOG PLAKATA U ZAGREBAČKIM TRAMVAJIMA IMA IZLIKU: /

'To navodi istraživanje iz 1996.'

Image
Foto: PIXSELL

Grad Zagreb, koji je sufinancirao projekt sa 25 tisuća kuna, odbacuje bilo kakvu odgovornost

4.1.2019.
12:34
PIXSELL
VOYO logo

Edukacijski plakat koji upozorava mlade na opasnosti konzumacije alkohola dignuo je javnost na noge zbog svojeg sadržaja za koji je pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić istaknula da je seksistički jer generaliziranjem osuđuje ponašanje samo žena kao nerazumno i promiskuitetno, dok autorica teksta brani sadržaj navodeći istraživanje iz 1996. godine, piše Jutarnji list.

"Ponašanje muškaraca pod utjecajem alkohola, pa tako ni njihovo oprezno ili neoprezno upuštanje u spolne odnose, ni na koji način se ne dovodi u kontekst utjecaja alkohola čime se čini jasna razlika u tretiranju iste pojave temeljem spola", kazala je Ljubičić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SINDIKAT ZET-a TRAŽI HITNO UKLANJANJE, A PROČELNIK ZA ZDRAVSTVO TVRDI: /

'Plakati u tramvajima nisu seksistički, a to misli i moja supruga'

Image
SINDIKAT ZET-a TRAŽI HITNO UKLANJANJE, A PROČELNIK ZA ZDRAVSTVO TVRDI: /

'Plakati u tramvajima nisu seksistički, a to misli i moja supruga'

Grad odbacuje odgovornost

Grad Zagreb koji je sufinancirao projekt sa 25 tisuća kuna odbacuje bilo kakvu odgovornost te navodi da su "sadržaji dokumenata koji su nastali u okviru financiranog projekta u isključivoj odgovornosti korisnika financiranja i ni pod kojim se uvjetima ne može smatrati stajalištem Grada Zagreba".

"Sporni plakat izradili su učenici XI. gimnazije i na njemu su opisali na koje načine alkohol utječe na razne organske sustave, pa tako i na spolni sustav. Sporna izjava ne isključuje da se takvo rizično ponašanje događa i muškarcima. Sve to potvrđuju i različita istraživanja u kojima se navodi češće stupanje u rizične spolne odnose pod utjecajem alkohola i kod žena i kod muškaraca. Plakati su dio završnice projekta te su kao takvi u vozilima ZET-a izloženi javnosti kako bi se na taj način prenijeli stavovi mladih. Plakat kampanja nije plaćena, tvrtka B1 Plakati ustupila je oglasni prostor u vozilima ZET-a bez naknade", rekli su u Gradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlonamjerno interpretiran

Predsjednica Centra Cedar Ksenija Rissi ponudila je svoju strane priče spornog plakata.

"Plakat ni u kojem pogledu nije trebao biti seksistički, ali žao mi je što je zlonamjerno interpretiran", rekla je te dodala da su u sklopu programa napravljena još dva plakata.

Rissi je navela kako će povući taj navedeni plakat te da prihvaća punu odgovornost jer nisu detaljno provjerili što su učenici napisali na plakatu, no napominje kako je važno da se govori o lošem utjecaju alkohola na mlade.

Istraživanje iz 1996.

Predsjednica Centra Cedar navela je istraživanje ESPAD-a (Europsko istraživanje o pušenju, pijenju alkohola i uzimanju droga među učenicima) iz 2015. godine prema kojemu je utvrđeno da je 92,3 posto šesnaestogodišnjaka u Hrvatskoj u životu pilo alkohol.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rissi je komentirajući tvrdnje na plakatu dodala da je britanski istraživač Chantal Donovan u svom istraživanju iz 1996. godine pretpostavio da je veća vjerojatnost za djevojke da će stupiti u spolne odnose pod utjecajem alkohola.

'Ne znači pristanak'

"Donovan pretpostavlja da je veća vjerojatnost za djevojke da će stupiti u spolne odnose pod utjecajem alkohola što se može dokazati i statistikom da 23,3 posto adolescentica i 16 posto adolescenata je proživjelo ovakvo iskustvo jedanput. Razlog tome je što su mladići smatrali da su intoksicirane djevojke seksualno dostupnije te da kod njih "NE" znači pristanak. Djevojke pritom smatraju da će lakše prihvatiti spolne odnose, a ujedno da će i biti meta takvih mladića koji žele spolne odnose pa čak i pod prisilom koju vrše nad djevojkama. Pokazalo se da se djevojke koje nisu dovoljno kognitivno sazrele da bi se nosile sa spolnim odnosom i upotrebom kontracepcijskih sredstava pomoću alkohola pokušavaju osloboditi te odgovornosti upuštajući se u seksualno rizična ponašanja", citira Rissi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo