Kolektivni ugovori američkog udruženja pisaca (Writers Guild of America) i udruženja glumaca (Screen Actors Guild) obnavljaju se u svibnju i lipnju 2001. te bi prilikom pregovora o novim ugovorima moglo doći do velikih nesuglasica koje bi nagnale hollywoodske "proizvodne radnike"ť da stupe u štrajk.
Ključna pitanja su plaćanje za prikazivanje filmova na kablovskoj televiziji na drugim tržištima širom svijeta i načini plaćanja za djela koja se distribuiraju preko interneta. Scenaristi se spremaju tražiti i veće uvažavanje svog rada, u što spada i prekidanje prakse da se na špici napiše "A film by..." s imenom redatelja, kao da je on jedini autor. U pripremi za mogući prestanak snimanja, studiji slažu otkupljene scenarije u ladicu i povećavaju broj snimljenih filmova koje će kasnije distribuirati.
Odvjetnici i zastupnici ljudi iz svijeta zabave savjetuju svoje klijente da sljedećih nekoliko mjeseci obave što više posla. Sindikati su obavijestili svoje članove da počnu skupljati ušteđevinu za lakše ekonomsko preživljavanje štrajka. Zadnji put kad su te dvije udruge štrajkale (1988.) glumci su štrajkali tri tjedna a scenaristi 22 tjedna, što je filmsku industriju stajalo oko 500 milijuna dolara.