Novo pristanište na riječkoj obali dugačko 400 metara moći će
primiti najveće brodove zbog dubine mora. Rijeka će tako znatno
povećati promet. Sama Luka bi za investiciju trebala dati 70
milijuna, a privatni koncesionar još 100 milijuna eura. Iz Luke
poručuju da gradnja samo što nije počela.
"Znači da bi cijeli projekt trebao biti gotov 2017. godine.
Očekujemo da će početak gradnje biti negdje u ranom dijelu ovoga
ljeta što bi nas jako razveselilo", izjavio je predsjednik
Upravnog vijeća Lučke uprave Rijeka PavaoKomadina.
Iako ga već provodi sadašnja Vlada, HDZ ovaj projekt stavlja na
visoko na listi svojih prioriteta. Najavljuju i gradnju kanala
Dunav-Sava, projekt Luke Vukovar te modernizaciju poljoprivrede
kroz projekete navodnjavanja. Uz luku Rijeka, nade polažu u
projekt nizinske pruge. Spominju i gradnju podvodnih tunela na
Jadranu.
"Bez moderne nizinske pruge Luka Rijeka ne može postati svjetska
ili barem europski konkuretna luka. Ali istovremeno govorimo i o
kanalu Dunav Sava koji mora omogućiti da se deseci tisuća hektara
navodnjavaju", kazao je saborski zastupnik
DomagojIvanMilošević.
"O tom podvodnim tunelima je bilo dosta govora, a taj tunel Zadar
Ugljan, mogu reći, da je u podmakloj fazi ovi u županiji su
spremni", dodaje predsjednik Odbora za gospodarstvo HDZ-a
MarkoKolaković.
Potpredsjednik Vlade BrankoGrčić odgovara - sve što kaže HDZ mi već
radimo... osim podvodnih tunela.
"Ove tunele ispod mora to nećemo radit to definitivno nećemo
raditi. Ali bez da sam privatni sektor krene u svoj investicijski
val u industriji u turizmu u drugim djelatnostima stvarnog i
istinskog oporavka neće biti".
Analitičare smo pitali što misle o javnim projektima koje
najavljuju oporbeni političari.
"Takve investicije na kratki rok neće imati efekta mogu samo na
dugi rok, ali samo pod prepostavkom da su povežu sa drugim
djelatnostima - znači sa poljoprivredom industrijom turizmom",
kazala je MarijanaIvanov,
Ekonomski Fakultet Zagreb.
HDZ projekte planira financirati uz pmoć fondova Europske unije,
no konkretnu viziju i računicu zasad ne otkrivaju.
Najavljuju i gradnju kanala Dunav-Sava, projekt Luke Vukovar te modernizaciju poljoprivrede kroz projekete navodnjavanja. Uz luku Rijeka, nade polažu u projekt nizinske pruge. Spominju i gradnju podvodnih tunela na Jadranu.