GDJE JE POVOLJNIJE KUPITI AUTOMOBIL - OVDJE ILI VANI? /

'Meni se isplatilo, sve se riješilo u dva dana'

Image
Foto: Pixsell

"Porezi na automobile u RH slični su kao u ostalim europskim zemljama,

6.5.2019.
19:35
Pixsell
VOYO logo

Prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj je 13 godina, većina građana ne može si priuštiti novi automobil, kazao je Marko Šoštarić s Prometnog fakulteta u Zagrebu. Automobili koji se najčešće kupuju dostupni su onima s prosječnom plaćom.

Broj prodanih Audija, BMW-a i Mercedesa prošle godine se vrtio oko tisuću i pol, a od prošle godine u Hrvatskoj postoji i jedan vlasnik Ferrarija. Na hrvatskim prometnicama se mogu naći i tri Maseratija, jedan Lotus i jedan Rolls-Royce.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosječan građanin može si priuštiti srednju kompaktnu klasu automobila

"Kada gledamo potpuno nove automobile onda je tu prosjek nekakva srednja kompaktna klasa. Ono što si prosječna obitelj u RH može priuštiti", rekao je Šoštarić u emisiji Informer.

Nives je svoj automobil uvezla iz Njemačke. Bez obzira na carinu, dodatnu papirologiju i potrošeno vrijeme, više joj ga se isplatilo kupiti tamo nego u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Meni se isplatilo. Znala sam od koga kupujem, u kakvom je stanju automobil. Dosta brzo smo to riješili, osim što smo čekali te papire, mimo toga smo sve u roku dva dana uspjeli riješiti", ispričala je Nives Tomac koja je automobil kupila od tete.

Carinu je platila 8500 kuna

Platila je carinu od osam i pol tisuća kuna jer je automobil imao dosta veliku koncentraciju ispušnih plinova. Naime, u Njemačkoj su na snazi zabrane prometovanja vozila starijim generacijama dizelaša pa od njih odustaju i kupci i proizvođači.

"Ako automobili ne zadovoljavaju najstrože ekološke norme, ne smiju ulaziti u središta velikih njemačkih gradova. To je rezultiralo time da se automobili koji nisu po najstrožim normama prodaju. Ima više tih automobila pa se oni uvoze u Hrvatsku, ali to nije najveći problem", kazao je Šoštarić.

Ono što bi pomoglo da kupnja automobila u Hrvatskoj bude povoljnija jest održiv porezni sustav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Porezi na automobile u RH slični su kao u ostalim europskim zemljama, možda malo veći u odnosu na razvijene zapadne zemlje i tu ima možda prostora za taj utjecaj porezne politike na sigurnost poreznog sustava da se smanje porezi na automobile koji imaju modernije sustave aktivne i pasivne sigurnosti", objašnjava Šoštarić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo