STANJE ISTO KAO I 2003. godine / Domaći turizam napravio deset koraka unatrag

Domaći turizam učinio je deset koraka unatrag. Prema broju hrvatskih građana koji su ove sezone uplatili odmor na Jadranu - stanje je isto kao daleke 2003. godine. Razloge ne treba posebno tražiti - štedi se. No, to ne znači da se ne putuje. Neki u špici sezone traže povoljnije aranžmane u inozemstvu, a drugi - umjesto u hotele - odlaze kod prijatelja i rodbine.

22.8.2012.
21:13
VOYO logo

U rekordnoj sezoni na Jadranu je najteže pronaći - Hrvate. Statistički – ove se godine tek nakon osmero stranaca pojavljuje i jedan - domaći turist.

Najviše Hrvata odmor si je priuštilo daleke 2007. – njih milijun i 860 tisuća. No, dvije godine poslije već ih je 250 tisuća manje. Malen rast lani zaustavio se već ovog ljeta: u prvih 7 mjeseci ih je 4 posto manje, što znači da se Hrvati, barem što se putovanja na Jadran tiče – vraćaju 10 godina u prošlost. Razlog su, naravno, financije.

No, kriza i lošija statistika ne znači da Hrvati nužno ostaju kod kuće.  

"Hrvati većinom putuju k rodbini i prijateljima ili u vlastite vikendice, kuće i stanove za odmor, a manjim dijelom odlaze u komercijalne obilke smještaja i tu je u odnosu na 2009. došlo do promjene pada broj putovanja u komercijalna smještaj, a raste ovaj drugi dio putovanja u nekomercijalni smještaj", tvrdi ZrinkaMarušić, Institut za turizam.

Zanimljiv je i ovaj podatak: Hrvati su lani kupili upola manje aranžmana za domaća putovanja, ali i 50 tisuća više za putovanja u inozemstvo.

"Tu je na prvom mjestu Tunis koji je destinacija broj 1. jer se stvarno nađe puno povoljnih aranžmana koji uključuju let čarterom, transfere i smještaj u hotele na bazi "all inkluziva", kazala je AleksandraPukšar iz turističke agencija Kompas.

No, sa špicom sezone s Jadrana odlaze i visoke cijene. Tad će si domaći odmor moći priuštiti i više domaćih turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo