Dobra opravdanja za pretjeranu rastrošnost

Dok svi pozivaju na štednju, a vi se grizete jer ste se prošli mjesec dobro istrošili, evo nekoliko razloga zašto se ne biste trebali loše osjećati jer ste 'odriješili kesu'.

13.1.2010.
13:42
VOYO logo

Beogradski B92 objavio je opsežan tekst koji ide u prilog potrošačkom ponašanju.

I dok svi pljuju po konzumerizmu i impulzivnoj kupnji, nazivaju je porokom suvremenog društva te proglašavaju sasvim neprimjerenom u ''ova krizna vremena'', dobro je znati da je impulzivna kupnja, pogotovo u blagdansko vrijeme, uobičajena pojava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Psiholozi su već davno zaključili da su emocije glavni motivator kupnje, osobito one pozitivne. Često se kupnja spominje kao lijek za depresiju (pogotovo kad su žene u pitanju), no sigurno ćemo više potrošiti kad smo dobre volje, pokazala su istraživanja.

Zato nije ni čudno da za vrijeme blagdanske groznice trošimo više nego inače. Uz primamljive izloge, najveći motivator za kupnju je slavljeničko raspoloženje i lijepe uspomene na ranije proslave Božića i Nove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojni psiholozi koji su se bavili istraživanjem povezanosti impulzivne kupnje i osobnosti utvrdili su da kupnja nije uvijek racionalna, nego je često pokreću želje, emocije i raspoloženje.

Svi takve neracionalne kupnje, praćene izostankom razmišljanja i prethodne namjere, predstavljaju impulzivnu kupnju i gotovo svi povremeno impulzivno kupuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također način na koji kupujete ovisi i o vašoj osobnosti. Istraživanja su pokazala da su pretjeranoj potrošnji skloniji ekstrovertni tipovi – otvoreni, društveni, veseli, aktivni, zatim neorganizirani i neodgovorni ljudi, skloni kašnjenju, koji inače nemaju običaj planirati.

Impulzivnoj kupnji odaju se i oni koji su nisko na skali emocionalne stabilnosti i koji imaju problema sa samopouzdanjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako spadate u neku od ovih skupina i želite srezati svoje troškove, povedite prijatelja ili prijateljicu koji kupnji baš i nisu skloni. U tu kategoriju spadaju introvertne osobe ili one iznimno emocionalno stabilne i organizirane.

Postoji i još jedno ograničenje – kupnja ne smije trajati duže od 71 minute. Psiholozi su izračunali da ako par ide zajedno u šoping u 72. minuti počinju svađe. Muškarci se baš tad umore, a žene obično zamor osjete tek poslije 100. minute.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I još nešto, ako ste žene s izraženim PMS-om, obratite pažnju i u kojoj ste fazi menstrualnog ciklusa. Istraživanja su pokazala da čak 90 posto žena desetak dana prije menstruacije kupuje stvari koje im uopće nisu potrebne ili im se čak i ne sviđaju.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo