Nakon što je zaspao za volanom svog taksija i 21. kolovoza u Kaštelima, 36-godišnji B.I. izazvao prometnu nesreću u kojoj je ozlijeđeno troje ljudi, iznio je svoje svjedočanstvo koje je potreslo splitsko tržište taksija. Naime, nedugo nakon nesreće je priznao medijima kako je vozio premoren i mnogo više od dozvoljene satnice. Tada je rekao kako je to slučaj i kod velikog broja njegovih kolega.
Tako je prema ugovoru s tvrtkom Waterfalls, koja je partner Uberu i Boltu, trebao voziti svega 10 sati tjedno, umorni je taksist između 12. i 19. kolovoza vozio skoro 81 sat, što znači da je u tom tjednu svaki dan vozio više od 11 sati. Taksist je, prema ugovoru o radu, u nepuna četiri tjedna trebao voziti 40 sati, a na kraju je odradio čak 207 sati, odnosno pet puta više od ugovorenog.
No, nije to najveći problem. Naime, gomilanje radnih sati se B.I. nije isplatilo. Sada je za Slobodnu Dalmaciju složio računicu zarade i troškova u svome radu za Waterfalls.
Gomilanje troškova
"Za tjedni najam automobila izdvajao sam 1800 kuna, a sedmodnevni najam sobe iznosio je 700 kuna. Osim toga, plaćao sam doprinose i gorivo, ali sam morao tražiti R1 račun od goriva za firmu", kaže B.I. i dodaje kako je za skoro 81 odvezeni sat od 12. do 19. kolovoza zaradio 4873 kune.
Ako se od tog broja oduzme 1800 kuna za najam vozila i 700 kuna za najam sobe, dolazi se do iznosa od 2373 kune. Taksist kaže kako još nije platio gorivo i doprinose za to razdoblje, što znači da mu je zarada još manja. Upravo u plaćanju goriva i doprinosa se krije razlog njegova prekovremenog rada.
"Ako bi u tom tjednu prešao 5000 kilometara autom, trebao sam im donijeti 5000 kuna računa za gorivo. U tom slučaju dobijem proviziju od devet posto iznosa R1 računa, a ako to ne donesem dovoljan iznos računa, odbijaju mi devet posto od ukupne svote računa za gorivo. Moram ponovo napomenuti da gorivo sam plaćam", kaže taksist i dodaje da je drugima točio gorivo samo kako bi došao do traženih iznosa.
Direktor pojma nema
Sve je potkrijepio i porukama zaposlenice Waterfallsa: "Ćao B. Znači, trebalo bi uplatiti 5.823,13 kuna (ovo je dug umanjen za devet posto na R1 račune i uvećan za 3000 kuna franšize za štetu)...”
Direktor Waterfallsa, Goran Brkić, kaže kako je upozorio vozača na prekovremene sate, ali da ne može znati koliko je točno on vozio. Nije znao navesti ni kolika su tjedna izdvajanja za 10 sati rada, koje se oduzimaju od zarade. No, priznao je korištenje R1 računa.
"Svi djelatnici sami plaćaju gorivo i naravno da nose nama R1 račune ako koristi naše vozilo. Imamo iznajmljene automobile od druge firme i imamo svoje troškove. Ne razumijem u čemu je problem", rekao je Brkić ne odgovorivši na pitanja novinara o devet posto dobitaka i nameta.