U teškoj prometnoj nesreći u Kuli kraj Kutjeva u utorak ujutro život su izgubila dva mladića. Prema prvim informacijama od policije sletjeli su automobilom s kolnika i udarili u stablo.
"U utorak 6. kolovoza 2024. u 5.52 sati Operativno komunikacijski centar Policijske uprave požeško-slavonske je zaprimio dojavu da je u mjestu Kula u Ulici Stjepana Radića došlo do prometne nesreće te da su u slijetanju osobnog automobila smrtno stradale dvije muške osobe starosti 17 i 23 godine", objavila je PU požeško-slavonska.
Kako je moglo doći do tako teške nesreće, pitali smo prometnog stručnjaka Željka Marušića.
Iako još nisu poznati detalji nesreće, stručnjak smatra da je do nesreće došlo po poznatom obrascu kao posljedica stanja u našem prometu. Dvojica mladića, a presnažan auto, govori već dovoljno samo po sebi, smatra stručnjak.
"U našem Zakonu ne postoji odredba za mlade vozače, jer ovaj auto je presnažan za mladiće", rekao je Marušić i dodao kako, nažalost, vjeruje da su obijesno kršili prometne propise. Generalno smatra da se mladi kod nas ponašaju nerazumno u prometu. Stručnjak dodaje da postoji i mogućnost da su bili pod utjecajem alkohola ili droge.
Marušić objašnjava da je cesta na kojoj su mladići poginuli po sigurnosnim značajkama - nula. Cesta bi trebala opraštati pogreške, a ova te masakrira. Nije problem samo u stablu već i u odvodnom kanalu koji je prekinut prilazima prema kućama. Cesta ima značajke najnesigurnije prometnice.
"Ne postoji opasnija, osim da je pored provalija od 50 metara", dodaje i objašnjava:
"Ovakva prometnica zahtjeva da se stavi ograda ili da se fizički smanji brzina", kaže jer nije dovoljno samo ograničenje brzine. Prema viđenom, stručnjak smatra da se radi o obijesnoj vožnji.
Nužne mjere
Nesreća pokazuje ono što stručnjak uvjerava već neko vrijeme, a to je:
Vratiti odluku o mladom vozaču, da se u prvoj godini nakon položenog vozačkog ispita ne smije upravljati vozilom jačim od 70 kilovata. U sljedećoj godini, ograničenje se može podići na 85 kilovata. Ta odluka bi vrijedila samo za privatne svrhe kako se ne bi dogodilo da mlada osoba ne može dobiti posao jer ne može upravljati nekakvim dostavnim vozilom. Nadalje, treba povećati kazne i najbitnije - cesta ne smije imati pogibeljne prepreke.
"U ovom slučaju to je stablo i odvodni kanal koji je presječen s prilazima kućama. Nužno je da se na ovakvim cestama stave uspornici i radarske kamere koje bi, ne samo spriječile ovakve nesreće, već suzbile kriminal, a i piromane. Radi se o nacionalnom problemu", naglašava Marušić.
"Ovo je cesta koja se zove smrt. Nema ograde ni ograničenja brzine. Ne postoji fizička brana ili uposrnici koji bi spriječili da netko juri takvom brzinom. Najgore što se može dogoditi je udarac u stablo ili slijetanje u kanal. Cesta je napravljena kao da želi ubiti nekoga".
Stručnjak dodaje kako nije dovoljno staviti ograničenje brzine već su nužni uspornici.
"To vam je kao da na balkonu na desetom katu bez ograde stavite samo upozorenje. U jednom trenutku će se čovjek zaboraviti ili neće vidjeti", dodaje stručnjak. U ovom trenutku smo najopasnija zemlja u EU. Prema EuroRAP standardu smo na nuli, a postoji šest razina", zaključuje Željko Marušić.
Veće osiguranje za stara vozila
Neslužbeno doznajemo, radi se o Audiju A4 iz 90-ih godina prošlog stoljeća. Marušić objašnjava da nije dobro što država indirektno potiče stara pogibeljna vozila. Trebalo bi, smatra, uvesti malus u osiguranje, odnosno povećati cijenu osiguranja starih vozila. Istovremeno, država bi trebala davati bonuse na nova vozila, ukinuti trošarine, kako bi se potaknula kupnja sigurnijih vozila i time povećala sigurnost na cestama.
"Kontraproduktivno je da se opasna vozila registriraju za bagatelu iako je jasno da je država osiromašila ljude i natjerala ih da voze 'krame'. U osiguranju ne postoji diferencijacija između starih i novih auta", objašnjava stručnjak.