Pad Kiowa helikoptera kod Šibenika sve je šokirao, osobito informacija da je bojnik Marin Klarin, inače pilot helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poginuo, poginuo te da se za natporučnikom Tomislavom Baturinom još traga.
Potragu će organizirati MORH te će ona trajati i tijekom noćnih sati pa će zato u potrazi sudjelovati i podvodna sprava Hrvatske ratne mornarice koja ima mogućnost pretraživanja morskog dna i u noći. Obojica pilota iza sebe imaju obitelj koja je sada u suzama i zabrinuta.
Tko je bio Marin Klarin?
Poginuli pilot, Zadranin Marin Klarin, bio je bojnik te je radio kao instruktor letenja na različitim helikopterima, piše Jutarnji list. Prošle godine je izjavio da je skoro 20 godina pilot i da je za njega taj posao predstavlja izuzetnu čast i ponos. Osim što je bio vrhunski pilot, on je iovako bio veliki zaljubljenik u helikoptere pa je zato rado sudjelovao na aeroshow predstava.
Na trenažnim letovima dvojice pilota Češkog ratnog zrakoplovstva bio je voditelj upravo Klarin, a piloti su 2016. došli u Zemunik. Njihova obuka trajala je četiri mjeseca te je on pilote za to vrijeme naučio temeljno i navigacijsko letenje prema hrvatskom programu školovanja pilota helikoptera. Članovi njegovi obitelji ostali su šokirani nakon vijesti o tragediji.
Kako piše Zadarski.hr, otac Marina Klarina, Ive Klarin, poginuo je u Akciji Maslenica tijekom Domovinskog rata.
Nestali natporučnik bio najbolji u svojoj generaciji
Sinjanin Tomislav Baturina, natporučnik za kojim traje potraga, pripadnik je, baš kao i Klarin, 393. Eskadrile helikoptera 93. krila HRZ-a. Riječ je o čovjeku koji je dobivao samo najbolje ocjene za svoje radove, a između ostaloga je par puta nagrađivan i pohvaljen. Baturina je bio u 18. naraštaju te je bio proglašen najboljim. Kako je i ispričao 2014. njegov vojni put nije bio tipičan, a nakon srednje škole upisao je zagrebački Fakultet prometnih znanosti i završio ga kao kadet HV-a, piše Slobodna Dalmacija. Njegov otac Slavko Baturina bio je ratni dragovoljac te je i poslije rata, sve do umirovljenja nastavio raditi u vojsci.
"Kod mene je put do vojnog pilota bio neuobičajen. Prvo sam završio turistički menadžment u Šibeniku, kad se pojavila mogućnost razvoja karijere kroz sustav Oružanih snaga RH. S obzirom na izvrsne rezultate na liječničkom, stigla je ponuda za školovanjem za vojnog pilota. I sad se naježim kad se sjetim tog trenutka", rekao je Baturina prije šest godina.