ritam 0-24 /

Piloti iz Zemunika na rubu snaga: 'Jaka bura može vam potrgati cijeli avion'

Gasili su proteklih dana u Metkoviću, Kuli Norinskoj, na Sniježnici iznad Ćilipa i Pelješcu. Bura im je ponovno otežala posao

27.9.2018.
19:16
VOYO logo

Protupožarni piloti veterani su velikih požara poput onih na Korčuli i Pelješcu prije tri godine ili "mega požara" lani u Splitu, pa su spremni dočekali i vatrenu stihiju proteklih dana na jugu Hrvatske, kao i probleme s burom. Nastojali su što manje izbivati s požarišta i biti spremni kada bura padne da prije mraka pogase sve aktivne požare, pa su uveli terenske smjene posada. 

Nakon mirnog ljeta, na pisti u Zemuniku opet je velika frekvencija slijetanja i uzlijetanja aviona Protupožarne eskadrile. Iako kanaderi i air tractori, sve dok ne trebaju obvezni tehnički pregled u Zemuniku ostaju na požarištima na jugu Hrvatske i tijekom dana slijeću u najbližu zračnu luku samo po gorivo i nove posade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tamo već od jutra kolege rade. Da ne bi gubili vrijeme da se avioni vraćaju po druge posade ovdje u Zadar, avioni ostaju u Dubrovniku, a nas prevoze s helikopterima, znači vojska nas preveze s helikopterom u Dubrovnik i tamo radimo smjenu onda", ispričao nam je bojnik Milan Došen, kopilot u kanaderu.

Gasili su proteklih dana u Metkoviću, Kuli Norinskoj, na Sniježnici iznad Ćilipa i Pelješcu. Bura im je ponovno otežala posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pogoršava sve elemente kod letenja, to su veliki valovi, turbulencija, brzina širenja požara, veličina plemena i ostalo. Požari su ne toliko strašni zato što nisu svojim plamenom veliki, međutim dosta su prostorno veliki i nepristupačni zbog jakog vjetra", pojasnio je bojnik Tomislav Slavica, pilot kanadera.

"Primjer iz Komina. Kada puše jaka bura tu se iza, u zavjetrinskoj strani, stvaraju jako velika vrtložna strujanja koja doslovno mogu potrgati avion... Gdje jednostavno vi ne smijete riskirati odnosno ne smijete se dovesti da  izgubite avion i posadu", kazao je bojnik Milan Došen, kopilot u kanaderu.

U zraku obično provedu dva puta po tri do tri i pol sata, odnosno koliko se može letjeti s jednim punjenjem goriva. "Maksimalno je 7 sati ili 100 bacanja. Šta prije toga dođe morao prekinuti zadaću, vratiti se u matičnu bazu i predati avion drugoj posadi", nadodaje bojnik Slavica.

U međuvremenu se u servisnom hangaru u Zemuniku obavljaju redoviti pregledi, otklanjaju kvarovi i obavljaju probni letovi. Ova eskadrila odavno je pokazala da u najvećim gužvama funkcionira besprijekorno. Posada iz Zemunika su u protekla dva dana proveli više od 50 sati u zraku, a znamo da bi proveli i još više da nije bilo jakog vjetra. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danijel Kos, zapovjednik voda air tractora u Protupožarnoj eskadrili komentirao je za RTL ogroman posao vatrogasaca te imaju li snage za nastavak akcije.

"Istina je da zadnja tri dana puno vremena provodimo u zraku. Umorni jesmo, ali to nije kritičan umor kao što je bio protekle godine kad je intenzitet letenja bio znatno veći. Danas konkretno sam proveo 6 sati i 40 minuta u zraku, gasili smo požar na Metkoviću i Orebiću, 3.15 prvi let, 3.25 drugi let, bilo je tu 25, 26 slijetanja na vodu, točnije, uzimanje vode. Požari su pod kontrolom, vjerujem da će i Metković i Orebić biti riješeni do sutra. Dosta je težak pristup sa zrakoplovima, sve zemaljske snage su angažirane i kod Ćilipa nema otvorenog plamena, vatrogasci čuvaju požarišta. Prognoza je da će vjetar i bura stati pa se nadamo da se požari neće vratiti", kazao je za RTL zapovjednik Kos.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike