ritam 0-24 / Piloti iz Zemunika na rubu snaga: 'Jaka bura može vam potrgati cijeli avion'

Gasili su proteklih dana u Metkoviću, Kuli Norinskoj, na Sniježnici iznad Ćilipa i Pelješcu. Bura im je ponovno otežala posao

27.9.2018.
19:16
VOYO logo

Protupožarni piloti veterani su velikih požara poput onih na Korčuli i Pelješcu prije tri godine ili "mega požara" lani u Splitu, pa su spremni dočekali i vatrenu stihiju proteklih dana na jugu Hrvatske, kao i probleme s burom. Nastojali su što manje izbivati s požarišta i biti spremni kada bura padne da prije mraka pogase sve aktivne požare, pa su uveli terenske smjene posada. 

Nakon mirnog ljeta, na pisti u Zemuniku opet je velika frekvencija slijetanja i uzlijetanja aviona Protupožarne eskadrile. Iako kanaderi i air tractori, sve dok ne trebaju obvezni tehnički pregled u Zemuniku ostaju na požarištima na jugu Hrvatske i tijekom dana slijeću u najbližu zračnu luku samo po gorivo i nove posade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tamo već od jutra kolege rade. Da ne bi gubili vrijeme da se avioni vraćaju po druge posade ovdje u Zadar, avioni ostaju u Dubrovniku, a nas prevoze s helikopterima, znači vojska nas preveze s helikopterom u Dubrovnik i tamo radimo smjenu onda", ispričao nam je bojnik Milan Došen, kopilot u kanaderu.

Gasili su proteklih dana u Metkoviću, Kuli Norinskoj, na Sniježnici iznad Ćilipa i Pelješcu. Bura im je ponovno otežala posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pogoršava sve elemente kod letenja, to su veliki valovi, turbulencija, brzina širenja požara, veličina plemena i ostalo. Požari su ne toliko strašni zato što nisu svojim plamenom veliki, međutim dosta su prostorno veliki i nepristupačni zbog jakog vjetra", pojasnio je bojnik Tomislav Slavica, pilot kanadera.

"Primjer iz Komina. Kada puše jaka bura tu se iza, u zavjetrinskoj strani, stvaraju jako velika vrtložna strujanja koja doslovno mogu potrgati avion... Gdje jednostavno vi ne smijete riskirati odnosno ne smijete se dovesti da  izgubite avion i posadu", kazao je bojnik Milan Došen, kopilot u kanaderu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U zraku obično provedu dva puta po tri do tri i pol sata, odnosno koliko se može letjeti s jednim punjenjem goriva. "Maksimalno je 7 sati ili 100 bacanja. Šta prije toga dođe morao prekinuti zadaću, vratiti se u matičnu bazu i predati avion drugoj posadi", nadodaje bojnik Slavica.

U međuvremenu se u servisnom hangaru u Zemuniku obavljaju redoviti pregledi, otklanjaju kvarovi i obavljaju probni letovi. Ova eskadrila odavno je pokazala da u najvećim gužvama funkcionira besprijekorno. Posada iz Zemunika su u protekla dva dana proveli više od 50 sati u zraku, a znamo da bi proveli i još više da nije bilo jakog vjetra. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danijel Kos, zapovjednik voda air tractora u Protupožarnoj eskadrili komentirao je za RTL ogroman posao vatrogasaca te imaju li snage za nastavak akcije.

"Istina je da zadnja tri dana puno vremena provodimo u zraku. Umorni jesmo, ali to nije kritičan umor kao što je bio protekle godine kad je intenzitet letenja bio znatno veći. Danas konkretno sam proveo 6 sati i 40 minuta u zraku, gasili smo požar na Metkoviću i Orebiću, 3.15 prvi let, 3.25 drugi let, bilo je tu 25, 26 slijetanja na vodu, točnije, uzimanje vode. Požari su pod kontrolom, vjerujem da će i Metković i Orebić biti riješeni do sutra. Dosta je težak pristup sa zrakoplovima, sve zemaljske snage su angažirane i kod Ćilipa nema otvorenog plamena, vatrogasci čuvaju požarišta. Prognoza je da će vjetar i bura stati pa se nadamo da se požari neće vratiti", kazao je za RTL zapovjednik Kos.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo