Pedesetdevetogodišnjaku je 2003. godine ukraden VW bora 1,9 TDI u središtu Splita.
"Auto je bio star dvije godine i tada je vrijedio oko 25 tisuća njemačkih maraka, nisam s njim prešao niti pedesetak tisuća kilometara. Nakon što su mi ga ukrali, još sam pet godina morao plaćati kredit za njega", kaže Splićanin.
Iako je 23 godine radio kao prometni policajac u Splitu, te je s tog mjesta otišao u mirovinu, njegovi kolege iz PU splitsko-dalmatinske se nisu niti malo potrudili da se više angažiraju oko krađe njegova vozila.
Otuđen 1261 automobil
"Tada su osim moga u dva dana iz Splita nestala još tri vrlo rijetka vozila. Niti ja, niti itko od vlasnika ta vozila nikada nije pronašao, niti im je policija dala iti jednu relevantnu informaciju. Zato mislim da su se vozila krala u dogovoru ili barem dosluhu s pojedinim strukturama vlasti u Hrvatskoj i zato se iz tog vremena malo toga od ukradenog pronašlo " kaže bivši policajac za Slobodnu Dalmaciju.
Prošle je godine u Hrvatskoj ukraden i oduzet 1.261 automobil, što je 13,2 posto manje nego 2011. godine kada su ukradena 1452 vozila.
Policija krađu vozila po načinu krađe svrstava u tri oblika: krađe, teške krađe i oduzimanje motornih vozila. Najblaži je način oduzimanje vozila, što u slobodnom prijevodu znači da se netko (najčešće ukućani, rodbina i prijatelji) poslužio vašim automobilom, a onda ga je negdje ostavio tako da ga vi vrlo brzo i bez nekog velikog truda pronađete. Lani je bilo 214 takvih slučajeva, a 2011. godine 26 slučajeva više, te i oni ulaze u ovu opću statistiku koju smo spomenuli.
Koeficijent razriješenosti kaznenih djela prošle je godine bio 32,6 posto.
Kakve su muke građana kojima su vozila ukradena najbolje zna i sadašnji načelnik PU splitsko-dalmatinske Zoran Petričević kojem je sredinom 2010. usred Sarajeva ukraden golf 4 TDI star 6 godina i vrijedan oko 9 tisuća eura. Vozilo ni do danas nije pronađeno, niti vraćeno vlasniku.