PROMETNI STRUČNJAK O UZROCIMA TRAGEDIJE U RIJECI: /

'Hrvatski građani potiču se na kupnju mrtvačkih sanduka na kotačima'

Image
11.8.2016.
13:46
VOYO logo

Djevojka je izgubila kontrolu za volanom Fiata Uno u dugačkom lijevom zavoju te se zanijela u desno. Prema tragovima, očito je da je udarila u obližnji ivičnjak, nakon čega se pokušala vratiti i tada prešla na lijevu kolničku traku, namijenjenu prometu iz suprotnog smjera.

Potom je prednjim lijevim dijelom udarila je u prednji lijevi dio kamiona Mercedes Benz varaždinskih tablica, koji je naišao iz suprotnog smjera. Od Fiata je ostala samo hrpa lima, a djevojci zbog težine ozljeda nije bilo spasa. Vozač kamiona nije ozlijeđen, no bio je u takvom šoku da mu je ekipa hitne pomoći morala dati injekciju za smirenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

UŽAS NA TIBLJAŠKOJ CESTI: Mlada Riječanka se autom zabila pod kamion i poginula

Dvaput više poginulih nego u Europi

Prometni stručnjak Željko Marušić glavnim krivcem za ovu tragediju smatra lošu prometnu politiku nadležnog ministarstva, kao i općenitu neuređenost države. "Mogli bismo se zapitati zbog čega je na našim asfaltiranim prometnicama, koje su temeljnom izvedbom, usprkos uočenim manjkavostima, u prosjeku Europske unije, smrtnost upola veća. Prosjek Europske unije je 51 poginulih godišnje na milijun stanovnika, a kod nas 78.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Image

STRAŠNA NESREĆA U RIJECI: Djevojka poginula u podlijetanju auta pod kamion

Image

STRAŠNA NESREĆA U RIJECI: Djevojka poginula u podlijetanju auta pod kamion

Da je riječ o uređenoj državi, koja vodi računa o interesima svih građana, rizik ekstremnog umora nakon rada, kad se sjeda za volan pri povratku kući, bio bi znatno manji. Vodilo bi se računa o najtežim radnim uvjetima, poput noćnog konobarenja...

Usto, svaka bi uređena i pametna država poticala i olakšavala kupnju novih vozila. Za to bi se posebice zalagali u resornom ministarstvu, jer autoindustrija već sada nudi gotovo sva bitna rješenja za spas u konkretnoj situaciji. Zamislite da je nesretnica, umjesto u Fiat Uno, u sadašnjem prometu tipičan 'mrtvački kovčeg na kotačima', sjela u suvremeni auto niže ili kompaktne klase", navodi Marušić.

OD UMORA ZASPALA ZA VOLANOM? Poginula Riječanka bila je nadarena studentica kiparstva

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fiat Uno kao primjer nesigurnog vozila

Ističe kako moderni automobili imaju sustave koji prepoznaju napuštanje vozne trake te se aktivira kočenje, a usto vozača i putnike štiti ojačana konstrukcija kabine te niz zračnih jastuka. Pametne države, kaže on, daju beneficije za kupnju automobila koji imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP standardu, a u takvom bi automobilu mlada Riječanka ne samo preživjela nego i vjerojatno prošla bez ozbiljnijih ozljeda

Također, navodi kako ne postoji nikakvo dodatno oporezovanje starih, nesigurnih automobila, koji usto zagađuju okoliš, kakav je i bio Fiat Uno nesretne djevojke. Taj se auto, kaže Marušić, već po izlasku 1983. godine nije smatrao primjerom sigurnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neprocjenjiva šteta za društvo

"A u starim primjercima (u Italiji se Uno prestao proizvoditi 1995., u Poljskoj 2001.), više ili manje nagrizenim korozijom, u srazu s novim, masivnijim vozilima, sigurnost je katastrofalna. Problem je što pri kupnji i registriranju takvog rabljenog vozila država ne propisuje nikakav malus, ni sigurnosni, niti ekološki. Praktički vas potiče. A ako želite kupiti novi, sigurni auto, trebate platiti jedan od najvećih PDV-a na svijetu, plus poseban velik porez (trošarinu), plus porez koji vam, za vozila do 10 godina starosti, u vidu 'čestitke' krajem godine dolazi na kućnu adresu...

Kupovna moć naših građana u usporedbi s, primjerice, Nijemcima, višestruko je niža, a auti gradske, niže i kompaktne klase (A, B i C segment), koji pokrivaju 90 posto tržišta, kod nas su skuplji 10 do 15 posto. Veći, zbog progresivne trošarine, i više od 20 posto.

Istodobno država potiče kupnju i korištenje starih rabljenih automobila, 'mrtvačkih sanduka na kotačima', kao u konkretnom tragičnom sustavu, zbog čega građani i društvo u cjelini trpe neprocjenjivu štetu. Glavni je uzrok za to premali utjecaj struke u resornim ministarstvima, posljedica dugogodišnjeg stranačkog 'uhljebljivanja' i nepotizma", zaključuje ovaj prometni stručnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo