'PO STOTI PUT NAGLAŠAVAM...' / 'Da je toga bilo, naravno da bi stala!'; Nakon stravične tragedije prometni stručnjak ukazao na dva velika problema

Image
Foto: Damir Špehar/PIXSELL

U čemu je problem? Odgovornosti? Stručnosti? Novcu? Više vrijede ova tri izgubljena mlada života od troškova postavljanja brklji na svim neosiguranim željezničko-cestovnim prijelazima u Hrvatskoj, navodi Željko Marušić

15.9.2022.
15:11
Damir Špehar/PIXSELL
VOYO logo

Nezapamćena tragedija zavila je u crno cijeli ludbreški kraj kada su u mjestu Bolfan, u naletu vlaka na automobil, poginuli žena, inače vozačica automobila, te dvoje četverogodišnje djece. Podsjetimo, kako je policija objavila, 27-godišnja žena upravljala je osobnim vozilom iz smjera Svetog Petra. Dolaskom do navedenog prijelaza, koji nije označen svjetlosno-zvučnom signalizacijom niti zaštićen polubranicima ili branicima, nije se zaustavila ispred istog i uvjerila da prugom ne nailazi vlak.

Zbog toga je u njezino vozilo udario putnički vlak koji je prometovao na relaciji Koprivnica – Varaždin. U naletu je smrtno stradala vozačica osobnog vozila te 4-godišnji dječak, putnik iz vozila. Dvoje putnika, muškarac starosti 28 godina i 4-godišnja djevojčica su tom prilikom ozlijeđeni i prevezeni u Opću bolnicu Koprivnica. Djevojčica je nažalost, od ozljeda zadobivenih u prometnoj nesreći, preminula u spomenutoj bolnici u 10.35 sati", priopćila je varaždinska policija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TRAGEDIJA KOD LUDBREGA /

Pogledajte prizore s mjesta nesreće na kojem su poginuli žena i dvoje četverogodišnje djece

Image
TRAGEDIJA KOD LUDBREGA /

Pogledajte prizore s mjesta nesreće na kojem su poginuli žena i dvoje četverogodišnje djece

Na ovu tragičnu nesreću osvrnuo se prometni stručnjak Željko Marušić, čiji komentar objavljen na autoportalu prenosimo u cijelosti.

'Po stoti put naglašavam...'

"Svi željezničko-cestovni prijelazi trebaju biti zaštićeni brkljama, a tragična se nesreća dogodila jer je krajnje neodgovorna mlada vozačica znala da praktički nema rizika kažnjavanja ako ignorira čak dva znaka obveznog zaustavljanja, Andrijin križ i znak Stop.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog toga po stoti put naglašavam: najveći problem našeg cestovnog prometa je mali, minimalni rizik kažnjavanja za teške i najteže prometne prekršaje, poput današnjeg u 9:30, na željezničko-cestovnom prijelazu bez brklje u Bolfanu, kad se 27 godišnja vozačica nije zaustavila pred prugom, kako propisuju znak izričite naredbe Stop i znak opasnosti Andrijin križ.

Tko zna koliko puta je dosad tako postupila, znajući da to može raditi bez rizika sankcija, kakvih, za njen najteži prometni prekršaj, ne bi bilo ni danas, da na nesreću, na njen automobil nije naletio vlak, pri čemu je poginula zajedno s dvoje 4-godišnje djece, a 28-godišnji je suvozač teško ozlijeđen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najvažnija mjera: Povećanje izvjesnosti kažnjavanja

Povećanje izvjesnosti kažnjavanja najvažnija je mjera za poboljšanje sadašnjeg stanja na našim cestama. Hrvatska, koja je, razmjerno broju stanovnika i BDP-u, od 2000. u cestovnu infrastrukturu uložila najviše među zemljama EU-a, po stopi smrtnosti je na 24. mjestu. Gore stanje je jedino u Rumunjskoj, Bugarskoj i Latviji.

Sustavno i stručno provedena mjera Povećanje izvjesnosti kažnjavanja donijela bi dvostruko veći učinak od svih ostalih mjera zajedno!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A to je moguće jedino postavljanjem radarskih kamera koje bilježe sve teške prekršaje (brzinu, obvezu zaustavljanja, korištenje mobitela, poštivanje pješaka, vezanost). Da je na željezničko-pružnom prijelazu bila postavljena radarska kamera, bi li se mlada vozačica zaustavila na znakovima Stop i Andrijin križ? Naravno da bi! Bi li ignorirala znakove obveznog zaustavljanja na željezničko-cestovnom prijelazu u Sloveniji, Austriji, Italiji…? Naravno da ne bi!

Više vrijede ova tri izgubljena mlada života od troškova postavljanja brklji

A sve željezničko-pružne prijelaze u Hrvatskoj treba zaštititi brkljama. Naime, ako vozač prođe kroz znak Stop (i Andrijin križ), nema nikakve sigurnosne redundancije, jer se zahuktali vlak ne može zaustaviti, za razliku od automobila na cesti s prvenstvom prolaza, gdje takva mogućnost ipak postoji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U čemu je problem? Odgovornosti? Stručnosti? Novcu? Više vrijede ova tri izgubljena mlada života od troškova postavljanja brklji na svim neosiguranim željezničko-cestovnim prijelazima u Hrvatskoj."

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo