Ponovno kruže internetske prijevare i to preko elektroničke pošte koje izgledaju kao da su stigle iz banke.
Kako su upozorili iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP), od građana su zaprimili više prijava računalnih prijevara, a u posljednje vrijeme i trgovačkih društava, u kojima se šalju lažne "phishing" poruke putem elektroničke pošte u ime hrvatskih poslovnih banaka. Putem tih mailova traže da se ažurira aplikacija za internetsko bankarstvo koja vodi građane na lažne web stranice banaka.
"Mole se građani i tvrtke da, ako zaprime poruke elektroničke pošte od 'banaka' da prvo nazovu banku i provjere jesu li oni zaista poslali mail i kako bi se uvjerili da se ne radi o lažnoj poruci. Poveznice u takvim mailovima ne treba otvarati niti unositi podatke o plaćanju prije provjere sa svojom matičnom bankom", navode iz MUP-a.
U lažnim mailovima traži se od klijenata da ažuriraju aplikaciju za internetsko bankarstvo koja vodi na lažne web stranice banaka.
"Na lažnim stranicama, koje su vjerna kopija legalnih stranica banaka, traži se unos podataka o email adresi i broju telefona za kontakt s bankom.
Nakon što se unesu kontakt podaci, nepoznati počinitelji zovu klijente predstavljajući se kao djelatnici banaka te traže od građana i tvrtki da na novoj poveznici (lažnoj stranici banke) unesu podatke o plaćanju i autorizacijske ključeve koje počinitelji koriste za pristup računu klijenata i prebacivanje novca na račune počinitelja u stranim zemljama", opisali su iz MUP-a kako izgleda prijevara.