KOLIKO DJECE MORA POGINUTI? / 'Apeli, peticije, plakati... ništa nije vrijedno kao jedna kamera čija je snimka dokaz na sudu'

Image
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Snimke visoke rezolucije, na kojima se može otkriti i koristi li vozač mobilni uređaj, imale bi učinka na vozače

13.10.2018.
17:39
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
VOYO logo

Prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je na Autoportalu neuspješne mjere sigurnosti u prometu povodom nesretne smrti desetogodišnjeg dječaka u karlovačkom naselju Turanj, te se založio za postavljanje kamera na svim opasnim dionicama.

"Možemo na vozače neprestano apelirati da uspore pred pješačkim prijelazom, pisati peticije, postavljati plakate, organizirati Okrugle stolove, na svim kanalima emitirati edukativne emisije... Da, to je korisno, ali ne baš puno. Više vrijedi jedna kamera uključena u policijsko-pravosudni sustav, čije su snimke i mjerenja dokaz na sudu, od tisuća navedenog!", piše Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

BIJES STANOVNIKA NAKON SMRTI DJETETA (10): ‘Sramite se. Vjerojatno bi jedna kamera spasila život, ali bitniji je javni WC vrijedan 300.000 kuna’

"Strašna tragedija, u kojoj je jučer u 16:25 na državnoj cesti D1 u Turnju, na pješačkom prijelazu, 30-tonski tegljač usmrtio 10-godišnjaka na biciklu, alarmira da odmah počnemo poboljšavati vrlo lošu sigurnost na hrvatskim cestama. Visokorezolucijske kamere, kojima se, uz brzinu, zaustavljanje na pješačkom prijelazu i crvenom svjetlu, može detektirati koristi li vozač mobilni uređaj (ovakav ishod upućuje i na to), uz pošten i učinkovit pravosudni sustav, itekako bi disciplinirale neodgovorne vozače. Dakle, što čekamo, počnimo ih postavljati!", poziva stručnjak na akciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ležeći policajci i ukidanje tolerancije od 10km/h

Dodaje i da bi se pred apsolutno svakim pješačkim prijelazom, treba postavljati vibracijske trake, a na opasnijim mjestima i agresivnije uspornike, tzv. ležeće policajce. Iako pojačavaju buku te loše utječu na podvozje ako se prelaze neprilagođenom brzinom, koristi od njih su neprocjenjive, jer jedan dječji život više vrijedi od podvozja svih kamiona. Onima koji prigovaraju da usporavaju promet, treba odgovoriti da im je to i svrha.

DJEČAK POGINUO U STRAVIČNOJ NESREĆI U KARLOVCU: Teretno vozilo naletjelo na desetogodišnjaka koji se vozio na biciklu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kraju, Marušić poziva da se brzina barem 100 metara pred pješačkim prijelazom ograniči na 30km/h, te ukidanje apsurdne tolerancije mjerenja 10/10 - 10% za brzine do 100 km/h i 10% iznad. Naime, to znači da u zoni smirenog prometa, s ograničenjem 30, tolerirano prekoračenje brzine od 33,3 posto. "Ako u Zürichu, Londonu, Oslu, Helsinkiju... vozite 40 gdje je ograničenje 30 riskirate kaznu od najmanje 500 eura, a kod nas je nula kuna! Kao što je u većini zemalja EU-a uvedimo 3/3", zatražio je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo