BAKA NASJELA NA PREVARU NA PREZENTACIJI: /

Uvalili joj kauč za 35.000 kuna koji inače vrijedi šest puta manje

Image
Foto: PIXSELL

Jednoj 70-godišnjoj baki su na prezentaciji prevaranti 'uvalili' kauč za 35.000 kuna koji inače vrijedi šest puta manje

31.12.2018.
17:14
PIXSELL
VOYO logo

U 2018. godini mnogi građani Hrvatske nasjeli su na različite prijevare, a najviše pritužbi potrošača otišlo je u smjeru trgovaca. Kako piše 24 sata, jednoj 70-godišnjoj baki su na prezentaciji prevaranti "uvalili" kauč za 35.000 kuna koji inače vrijedi šest puta manje.

Kada je shvatila da se isti takav kauč u dućanima za 6000 i 7000 kuna, baka je potražila pomoć od potrošačkih savjetnika u Dugoj Resi, gdje je po prvi put otvoren takav tip savjetovališta prije šest mjeseci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trgovci koji prodaju proizvode na prezentacijama imaju po pet ili šest tvrtki, pa je problem kad se šalju prigovori jer iz jedne tvrtke kažu da je druga tvrtka prodala proizvod te traže rupu u zakonu kako bi prevarili kupce", rekao je za 24 sata pravni savjetnik Mislav Biličić iz Duga Rese.

Mnogi nisu svjesni da su prevareni ili se stide

No, ono što je zabrinjavajuće je da mnogi uopćeni nisu svjesni da su prevareni ili se možda srame, pa od desetak takvih prijevara, možda jedna dođe do potrošačkog savjetovališta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, mnogi ne znaju da imaju pravo na raskidanje ugovora u roku od 14 dana od kupnje. Međutim, prevaranti znaju uvjeriti kupca da nema pravo na jednostrano raskidanje ugovora kao, primjerice, u jednom slučaju kada je žena na prezentaciji kupila proizvod za desetak tisuća kuna.

"Htjela ga je vratiti nakon tri dana, ali su je odbili. Sam ugovor potpisala je u neuglednoj sobi te su joj rekli da je to zapravo njihov poslovni prostor i da ne može jednostrano raskinuti ugovor", ispričala je savjetnica Sanja Keretić iz Varaždina koja je obavijestila inspekciju.

Keretić je naglasila da u ovakvim slučajevima kupci ne trebaju odustati te trebaju poslati pisani raskid ugovora. Osim toga, upozorava da je velika vjerojatnost da takva nekakva soba zapravo ni nije poslovni pogon ili prostor, pa treba pripaziti i na to.

Izvanredne okolnosti kao razlog za otkazivanje ugovora

U jednom drugom slučaju, jedna je žena 14 dana prije puta željela otkazati put u Pariz zbog straha od demonstracija, no agencija je htjela 80 posto uplaćenog iznosa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pozvali smo se na dijelove zakona koji govore o izvanrednim okolnostima u kojima potrošač otkazuje put, a to su svakako i demonstracije. Vratili su joj novac" ispričala je Keretić.

Kupovina preko interneta i vraćanje robe

Potrošači su, doduše, sve osvješteniji, znaju prosuditi ako su zakinuti, međutim i dalje ne znaju što potom napraviti, kako napisati prigovor te kako dobiti novac nazad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dosta im je nejasna kupovina preko interneta i ne znaju da mogu vratiti robu u roku do 14 dana ako su nezadovoljni proizvodom što nije slučaj ako su kupili isti proizvod u trgovini", rekla je za 24 sata Mira Brumerček, voditeljica osječkog Savjetovališta.

Prestanak financiranja savjetovališta

S obzirom da se ove godine savjetovalištu u Zagrebu javilo 4000 potrošača koji su većinom prijavljivali probleme vezane za trgovinu, telekomunikacije i ovrhe, zasigurno je loša vijest da bi takva savjetovališta u idućoj godini mogla ostati bez sredstava budući da je ministar gospodarstva Darko Horvat najavio da 2019. neće biti natječaja za financiranje savjetovališta.

"Ranijih godina, kada nas je država financirala tijekom cijele godine, devet savjetnika u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli davali su po 20.000 savjeta. Sada postoji opasnost da se cijeli sustav uruši. A treba se sjetiti da smo upravo mi potegnuli rješavanje slučajeva 060 brojeva, dialeri, potom varanje putem sklapanje ugovora izvan poslovnih prostora, nekoliko smo reklama maknuli s televizija jer su vrijeđale ljudsko dostojanstvo...

Tijekom godina rješavali smo gomilu problema u izravnom kontaktu s institucijama a to potrošači ne znaju. Nije Hrvatska bez veze na zadnjem mjestu po zaštiti potrošača u EU, a poslije zadnjeg više nema postojanja"rekao je Igor Vujović iz zagrebačkog savjetovališta. Urede su najavili ugasiti u Osijeku, Varaždinu i Puli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavljuju prosvjed poslije Nove godine

"To je loša odluka o prestanku financiranja, krši također Zakon o zaštiti potrošača i nacionalnu strategiju koju su donijeli u veljači 2018. Sada ništa to ne važi. Pokrenuli smo Facebook peticiju protiv ove odluke, ako bude trebalo, idemo i na prosvjed poslije Nove godine",rekla je Brumerček iz osječkog Savjetovališta, nadodavši da su pisali i ministru, koji ništa nije odgovorio, i predsjednici, koja je poslala pismo podrške.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo