BMW M2 /

BMW M2

Nasljednik legendarnoga modela M1 još uvijek je daleko od proizvodnje. Međutim, nitko ne može spriječiti dolazak budućnosti. A upravo nam to spremaju u bavarskom BMW-u.

22.12.2000.
19:11
VOYO logo

1978. godine BMW je zadivio sve ljubitelje rasnih sportskih automobila - tržištu je predstavljen model M1. Atraktivno vozilo s "potpisom" Giugiara, pokretao je šestcilindrični motor obujma 3.5 litre, koji je u "civilnoj" izvedbi razvijao 286 KS. Automobil je ubrzo postao iznimno popularan zbog svoje brzine (kazaljka se zaustavljala tek pri brzini od 261 km/h) i iznimne upravljivosti...

Ovih dana iz bavarske kompanije "procurila" je vijest o nasljedniku legendarnoga modela, koji bi vrlo lako mogao dobiti ime M2. Prema prvim crtežima, jasno je kako je riječ o atraktivnom kupéu, no ono što je posebno zanimljivo jest podatak prema kojem će ovaj superautomobil pokretati motor snage 600(!) "konja". Dobro ste pročitali - riječ je o trolitarskom V10 agregatu čije su mogućnosti već provjerene u bolidima Williamsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema prvim informacijama ovaj dvosjed proizvodit će se u ograničenoj seriji, a cijena će se kretati oko brojke od 800 tisuća njemačkih maraka. Bavarska tvrtka smatra kako za ovu cijenu budući vlasnici neće nabaviti isključivo prestižni automobil, već prvo vozilo koje će im u stvarnomu životu omogućiti pravi F1 ugođaj. Ako je vjerovati najavama, s proizvodnjom će se krenuti sredinom 2002. godine...

Treba naglasiti kako će ovaj automobil imati iznimno snažnu konkurenciju. Podsjetimo, Audi, Volkswagen i Bugatti samo su neki od proizvođača koji već duže vrijeme razvijaju svoje superautomobile. Kao proizvod tih nastojanja stigli su Audijev koncept , Volkswagenov W12 Coupé, te Bugattijev Veyron, koji bi trebao u proizvodnju 2003. godine. Tu su i Mercedesov arti-200009132124006, u čijoj su proizvodnji pripomogli i stručnjaci McLarena, kao i Porscheova .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog toga je jasno kako BMW, želi li tržišni uspjeh ovoga vozila, mora ponuditi nešto doista revulucionarno - atraktivan dizajn u ovom slučaju neće biti dovoljan. Upravo zbog toga, Bavarci najavljuju kako će šasija ovoga automobila biti izrađena od kombinacije magnezija i aluminija, dok će "tijelo" biti napravljeno od smjese ugljičnih vlakana.

Unatoč tome, masa vozila iznosit će oko 1200 kilograma, što je 50 kg više od McLarena F1, ali 50 kg manje od Carrere GT. Golema snaga koju će razvijati agregat, smješten iza leđa putnika, prenosit će se na stražnje kotače putem šestbrzinskoga sekvencijalnog mjenjača. Za što učinkovitije "doziranje" 600 KS pobrinut će se napredni sustav za kontrolu trakcije, koji će spriječiti neželjeno proklizavanje kotača.

Performanse su posebna priča. "Tračevi" kažu kako će se motor "vrtjeti" do nevjerojatnih 15 tisuća o/min, što će ovom cestovnom bolidu donijeti ubrzanje od 0-100 km/h za manje od četiri sekunde. Tim rezultatima trebao bi pridonijeti i sekvencijalni mjenjački sklop, koji omogućava izmjenu stupnjeva prijenosa bez popuštanja papučice za gas. Za pravovremeno zaustavljanje ove jurilice bit će zadužene posebne keramičke kočnice, koje svoje "korijene" vuku iz natjecanja Formule 1.

U unutrašnjosti, sve će biti prilagođeno vozaču. Instrumentnom pločom dominirat će veliki brojač okretaja i brzinomjer. Školjkasta sjedala i posebni sigurnosni pojasevi, kao i sustav zračnih jastuka ionako su postali sve češćom pojavom, dok bi dodatnu sigurnost sretnom dvojcu u kabini trebao pružiti sigurnosni "kavez".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, koga bi za upravljačem ovoga automobila zanimala sigurnost. Mnogi bi se složili - umrijeti se može i na mnogo ružniji način...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo