IMAJU BLAGU KLIMU I DOBRE CESTE / Znate li iz koje europske zemlje se uveze najviše rabljenih auta u Hrvatsku? Sve ostale su daleko iza nje...

Image
Foto: Shutterstock

Stanje vozila i uobičajeni problemi uvelike ovise o regiji iz koje automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja kao što je Švedska obično imaju više korozije zbog snijega, soli i niskih temperatura. U isto vrijeme, automobili iz Italije možda nemaju korozije, ali boja mnogih rabljenih vozila iz Italije može izblijediti zbog intenzivne sunčeve svjetlosti

28.2.2023.
19:56
Shutterstock
VOYO logo

Mnogi automobili započinju svoj život u jednoj državi, a zatim se u nekom trenutku presele u drugu. To posebno vrijedi za automobile iz zapadne Europe koji čine veliki dio tržišta rabljenih automobila u istočnoj Europi.

Istraživanje tvrtke carVertical koja se bavi podacima iz automobilske industrije, otkrilo je da najviše rabljenih automobila u Hrvatsku dolazi iz Njemačke, njih čak 40%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Slijede ju Francuska (14,7 %), Italija (13,5 %), Belgija (10,8 %) i Austrija (5,3 %), a podaci su dobiveni analizom više od milijun izvješća o povijesti automobila.

"Kupci rabljenih automobila traže automobile iz Njemačke jer vjeruju da njemački vozački vode računa o svojim automobilima bolje od drugih. Ljudi misle da vozači najvećeg tržišta rabljenih automobila ne propuštaju termine servisa, kvalitetno popravljaju vozila i kupuju automobile s boljom opremom", rekao je Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stanje vozila i uobičajeni problemi uvelike ovise o regiji iz koje automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja kao što je Švedska obično imaju više korozije zbog snijega, soli i niskih temperatura. U isto vrijeme, automobili iz Italije možda nemaju korozije, ali boja mnogih rabljenih vozila iz Italije može izblijediti zbog intenzivne sunčeve svjetlosti.

Tržište daleko od transparentnog

To objašnjava zašto Hrvati vole njemačke aute. Njemačka ima blagu klimu i dobre ceste, što smanjuje rizik od korozije, blijeđenja boje i problema s ovjesom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OPET IZVISILA SIROTINJA /

Ove automobile ćete smjeti kupovati i nakon zabrane benzinaca i dizelaša 2035.

Image
OPET IZVISILA SIROTINJA /

Ove automobile ćete smjeti kupovati i nakon zabrane benzinaca i dizelaša 2035.

CarVertical ističe da je teško pratiti povijest automobila kada se oni kreću iz jedne zemlje u drugu. Većina zemalja ne dijeli podatke o vozilima, što znači da automobil može pretrpjeti ozbiljnu štetu u Njemačkoj ili Italiji, a zatim ponovno zasjati u Hrvatskoj. Prema njihovom indeksu transparentnosti tržišta, 56,4 % svih automobila provjerenih na ovoj platformi u Hrvatskoj bilo je oštećeno u prošlosti, a njih 10,3 % imalo je vraćenu kilometražu. 

Ove statistike dokazuju da je tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj daleko od transparentnog i kupci bi trebali biti svjesni uobičajenih prevara. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo