Danas je potpuno očigledno da je najveća žrtva recesije na hrvatski način automobilska industrija, a pomniji pogled na listu novoregistriranih automobila govori nam kako su najveća žrtva u toj posrnuloj trgovačkoj grani upravo terenski i SUV automobili.
Naime, shodno podacima tvrtke JATO Dynamics, a prema pisanju 4X4&SUV magazina, do kraja srpnja ove godine registrirano je svega 1512 SUV vozila, što ne samo da predstavlja količinski pad u odnosu na isto razdoblje prošle godine - kada je prodano točno 2440 vozila ovog segmenta - već i rekordni pad udjela SUV vozila u miksu segmenata.
Naime, prošle su godine terenci i SUV-i držali 8,14, a ove tek 6,48 posto tržišta (koje se, uzgred rečeno, s prošlogodišnjih ionako slabih 29.989 srušilo na svega 23.332 prodanih komada) što je rekordni pad među segmentima te su SUV-i s prošlogodišnjeg četvrtog pali na peto mjesto iza kompaktnih, malih, srednjih i mini MPV vozila.
U 4X4&SUV magazinu tako zaključuju kako se razlika prelila u segment malih automobila čiji je udio narastao za gotovo tri posto.
"Očigledno su kupci SUV-a prešli na kompakte, a oni kompaktne klase na mala vozila!", dodaje analitičar JATO Dynamicsa Darin Janković.
Međutim, nekima i nije išlo loše, štoviše... Hyundai ne samo da je podigao svoj tržišni udio u segmentu na nevjerojatnih 22,42 posto već su ove godine prodali i više automobila nego i istom razdoblju prošle: 339 u odnosu na lanjskih 330.
Lavovski dio te prodaje drži novitet ix35 kojeg je otišlo više od 200 komada, a u dojmljivom je broju rasprodan i prethodnik tog modela – Tucson.
Gotovo senzacionalno, ali se na drugo mjesto liste marke koja prodaje najviše SUV-ova popela Škoda, zahvaljujući modelu Yeti koji im je i jedini SUV u ponudi. Sa 141 prodanim primjerkom češka marka drži više od 9 posto tržišta. Samo jedan SUV model nudi i treća najprodavanija marka, Chevrolet, čija Captiva drži 8,6 posto tržišta.
Najbolja je japanska marka Toyota na četvrtom mjestu, dok peto mjesto dijele BMW i Kia koja je prva marka od svih koje smo do sada spomenuli , a da je ipak izgubila dio tržišnog udjela u odnosu na prošlu godinu.
Da kupci SUV-a ipak imaju novca govore i vrlo dobri rezultati nekih poprilično elitnih modela. Tako su u Top 20 najprodavanijih i Mazda CX7, Audi Q5, elitnijeg je BMW-a X6 prodano čak 36, a X5 32 komada. Tržišni se udjel Lade Nive prepolovio, a na listu je ušla i potpuno nova marka, rumunjska Dacija s modelom Duster.