POČETAK KRAJA: /

Zbog Volkswagena rastu cijene dizelaša, čak do razine neisplativosti

Image

Kako smo već pisali, Dieselgate bi mogao značiti početak kraja dizel motora.

13.10.2015.
11:37
VOYO logo

"Automobilska industrija se slaže da bi kontrola emisije štetnih plinova trebala realnije odražavati svakodnevne uvjete te već godinama poziva na promjene. Ipak, važno je i ubuduće omogućiti proizvođačima planiranje i provedbu neophodnih promjena bez ugrožavanja uloge dizel automobila kao jednog od ključnih stupova za ispunjenje budućih ciljeva koji se tiču emisije ugljik dioksida (CO2)", navodi se u priopćenju Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA).

Proizvodnja automobila sa dizel motorima se ohrabruje na nekim europskim tržištima iz razloga što proizvode manje količine ugljik dioksida od automobila s benzinskim motorom. No, dizelaši istovremeno proizvode veće količine dušikovih oksida (NOx), koji su štetni za ljudsko zdravlje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: AFP

Jasno je kako Europska komisija želi iskoristiti ovaj trenutak kada je javnost bijesna na VW za povećanje pritiska na automobilske tvrtke, koji bi trebale pristati na brže i veće smanjenje emisije štetnih plinova.

Kako piše Reuters, predstavnici europskih vlada sastali su se prošli tjedan u Brusselu i pokušali skinuti blokadu nastalu zbog planiranog uvođenja testova za mjerenje emisije NOx-a u realnim uvjetima umjesto oslanjanja na laboratorijske testove kojima je lako manipulirati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bez realnih rokova i uvjeta, pojedini modeli dizel automobila bi na kraju mogli postati nepristupačni, prisiljavajući proizvođače da ih povuku iz prodaje, što bi pogodilo i potrošače i radna mjesta", upozorava ACEA.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo