"Automobilska industrija se slaže da bi kontrola emisije štetnih plinova trebala realnije odražavati svakodnevne uvjete te već godinama poziva na promjene. Ipak, važno je i ubuduće omogućiti proizvođačima planiranje i provedbu neophodnih promjena bez ugrožavanja uloge dizel automobila kao jednog od ključnih stupova za ispunjenje budućih ciljeva koji se tiču emisije ugljik dioksida (CO2)", navodi se u priopćenju Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA).
Proizvodnja automobila sa dizel motorima se ohrabruje na nekim europskim tržištima iz razloga što proizvode manje količine ugljik dioksida od automobila s benzinskim motorom. No, dizelaši istovremeno proizvode veće količine dušikovih oksida (NOx), koji su štetni za ljudsko zdravlje.
Jasno je kako Europska komisija želi iskoristiti ovaj trenutak kada je javnost bijesna na VW za povećanje pritiska na automobilske tvrtke, koji bi trebale pristati na brže i veće smanjenje emisije štetnih plinova.
Kako piše Reuters, predstavnici europskih vlada sastali su se prošli tjedan u Brusselu i pokušali skinuti blokadu nastalu zbog planiranog uvođenja testova za mjerenje emisije NOx-a u realnim uvjetima umjesto oslanjanja na laboratorijske testove kojima je lako manipulirati.
"Bez realnih rokova i uvjeta, pojedini modeli dizel automobila bi na kraju mogli postati nepristupačni, prisiljavajući proizvođače da ih povuku iz prodaje, što bi pogodilo i potrošače i radna mjesta", upozorava ACEA.