Novo lice Citroën petice

Dvije godine nakon uvođenja na tržište Citroën C5 lagano je dotjeran, dok s tehničkog aspekta novost predstavlja e-Hdi mikro-hibridna tehnologija i dva nova motora, po jedan dizelski i benzinski.

7.10.2010.
19:38
VOYO logo

Izmjene na dizajnu koje omogućuju velikom Citroënu da u potpunosti zadrži svoj karakter najprije se vide sprijeda, gdje nalazimo LED svjetla prepoznatljivog dizajna. Pored toga, nova je i grafika stražnjih svjetala, no i jedno i drugo bez radikalnih zahvata. LED svjetla se nalaze u donjem dijelu postojećih svjetala. Aktivna kako danju tako i noću, povezana sa svjetlosnim snopom, omogućuju elegantno isticanje svjetlosnog 'potpisa'. Osim toga, svjetla zadržavaju sve već postojeće funkcije: zakretna Xenon svjetla s dvostrukom funkcijom i kutna svjetla. Stražnja svjetla dobivaju novu obradu od tamnih kristala sa svijetlim staklom u središnjem dijelu.

Citroën od sljedeće godine uvodi novu mikro-hibridnu tehnologiju e-HDi. Dostupna je na motoru HDi 110 FAP uz ručno upravljani mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa s ručicama ispod upravljača te uz gume s malim otporom u vožnji. Mikro-hibridni sustav sastoji se od funkcije Stop&Start druge generacije koja koristi reverzibilni alternator čije su performanse poboljšane. Snaga povećana za 70 % u odnosu na prvu generaciju doseže 2,2 kW i odsada uključuje elektronsko upravljanje. Primjena ove tehnologije na dizelskom motoru predstavlja svjetsku premijeru u segmentu osobnih vozila. Pokretanje, koje je brzo i transparentno, odvija se u 400 ms, odnosno u pola vremena potrebnog elektropokretaču. Ukidanje buke je postignuto korištenjem remena umjesto zupčanika na tradicionalnom elektropokretaču.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povrh toga, C5 e-HDI opremljen je nepropusnom optimiziranom baterijom s dimenzijama koje mogu izdržati do 600 000 ciklusa ponovnog pokretanja.

Tako opremljen, osjetno napreduje na području potrošnje goriva i emisija CO2. Potrošnja dizelskog goriva iznosi 4,6 l/100 km u mješovitoj vožnji, dok emisije CO2 u mješovitoj vožnji iznose 120 g/km.U gradskom okruženju, smanjenja potrošnje i emisija CO2 mogu dostići i 15 %.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tu je i novi 2,2 HDI motor. Veći su mu snaga i okretni moment, a smanjena je buka, potrošnja i emisije CO2. Razvija snagu od 150 kW (204 KS) pri 3 500 o/min i najveći okretni moment od 450 Nm pri 2 000 o/min. Jednako kao i C5 HDi 240 FAP, ova nova verzije ističe se u vanjskom dijelu svojom kromiranom dvostrukom ispušnom cijevi.

Gama C5 dobiva također novi benzinski motor povezan s ručno upravljanim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Rezultat suradnje s BMW Grupom, ovaj motor obujma od 1,6 l razvija snagu od 88 kW (ili 120 KS). U paru s ručno upravljanim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa (BMP6), koji ima ručice ispod upravljača, njegova potrošnja iznosi 6,2 l/100 km u mješovitoj vožnji, dok su emisije CO2 na razini 144 g/km.

Od svog komercijalnog lansiranja početkom 2008., Citroën C5, u limuzinskoj i Tourer verziji je zabilježio veliki komercijalni uspjeh. Do sredine 2010., prodano je oko 200 000 vozila, od kojih više od trećine otpada na verziju Tourer.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo