Nova Meriva - prošlost i sadašnjost

U sklopu Opelove tvornice u Ruesselsheimu još uvijek brižno čuvaju halu u kojoj je sve počelo još u 19. stoljeću.

2.2.2010.
20:46
VOYO logo

Opel po pitanju povijesti ima što pokazati, kako kad govorimo o putničkim vozilima, tako i o sportskim automobilima koji su desetljećima imali važnu ulogu u međunarodnim automobilskim natjecanjima.

Tradicija inovacija se nastavlja s drugom generacijom malog monovolumena Merive, i to na iznenađujući način. Zahvaljujući Merivinim stražnjim bočnim vratima s otvaranjem prema unatrag, FlexDoors, ostvarena je nova dimenzija u pristupu stražnjem sjedalu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovakav dizajn optimizira veličinu vratnog otvora korištenjem prostora kojega inače kod vrata sa šarkama naprijed popunjava stražnji blatobran.

Postavljanjem šarki stražnjih vrata na C-nosač, prostor za ulazak i izlazak sa stražnje klupe je veći, a također i viši zahvaljujući tome što je otvor neposredno naslonjen na B-nosač gdje ima više prostora između krova i poda automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

FlexDoors također poboljšava ergonomiju. Roditelji mogu stati u prostor koji inače zauzimaju otvorena vrata kako bi lakše dosegnuli svoje mališane i sigurno ih smjestili u sjedalice te namjestili sigurnosne pojaseve.

Odrasli mogu jednostavno iskoračiti iz automobila pri izlasku sa stražnje klupe a da im pritom ne smeta blatobran. Merivina vrata FlexDoors otvaraju se gotovo do 90 stupnjeva što je znatno više od uobičajenih vrata tako da je olakšan i smještaj prtljage.

Također je lakše pristupiti stražnjem dijelu kabine iz prednjeg dijela. Važno je da kad su prednja i stražnja vrata otvorena istovremeno, vrata FlexDoors stvaraju sigurnosnu zonu: djeca i roditelji mogu izaći iz vozila tako da ih ne razdvajaju vrata, čime je roditeljima lakše držati mališane pod kontrolom.

Istovremeno, vrata FlexDoors povećavaju i sigurnost. Upravo je (ne)sigurnost ovakvog načina otvaranja vrata bila razlog što su na Starom kontinentu potpuno iščezla šezdesetih godina prošlog stoljeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U to vrijeme (a i ranije) automobilska vrata nisu imala tako sofisticirano i čvrsto zatvaranje kao danas, već su bila poput običnih kućnih vrata, te su se zbog vibracija nerijetko otvarala u vožnji. Kad tome dodamo nepostojanje sigurnosnih pojaseva u to vrijeme, jasno je koliko je to bilo opasno.

Opelovi inženjeri razvili su sigurnosni sustav koji osigurava da su sva vrata zaključana uvijek kada je automobil u pokretu i kreće se brzinom većom od četiri kilometra na sat. Da bi se osigurale optimalne performanse i pouzdanost, sofisticirani sigurnosni sustav upozorava vozača ako vrata nisu dobro zatvorena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj koncept je, kao uvod u povratak ovakvog koncepta pred nekoliko godina predstavljen i testiran na dosadašnjoj generaciji Merive, te nam je pokazan i prototip tog vozila, Meriva Clinic.

Nakon originalnih vrata oduševio nas je i interijer gdje nalazimo još jednu inovativnu značajku, a to je Merivin koncept središnje konzole FlexRail. On pruža mogućnost praktične i prilagodljive pohrane cijelog niza stvari koje koristimo svakodnevno, od torbica i časopisa do iPoda, CD-ova i papirnatih maramica.

Dodatan prostor dobiven je između prednjih sjedala podizanjem mjenjača i dodavanjem električne parkirne kočnice kao standarda kod svih verzija.

Poboljšane mogućnosti pohrane raznih tipova prtljage proširuju se na čitavu putničku kabinu koja je prilagođena smještaju stvari za koje je Opel tijekom svojeg istraživanja ustanovio da se najčešće nalaze u automobilu, poput 1,5-litarske boce smještene u džepovima prednjih vrata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U stražnjem djelu Merivin koncept sjedala FlexSpace omogućuje prilagodljivu konfiguraciju kabine bez potrebe uklanjanja i jednog sjedala. Nova Meriva opremljena je i nosačem bicikala FlexFix na koji se mogu smjestiti dva bicikla.

Ova Opelova inovacija može se prema potrebi izvući iz stražnjeg odbojnika i ponovno spremiti kao ladica, a zadaća joj je da olakša i učini praktičnijim transport bicikala. Posve nova sjedala pružaju vrlo dobru potporu i velikih su dimenzija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ergonomska sportska sjedala s mogućnošću promjene nagiba, servo namještanja lumbarne potpore i produženja sjednog dijela za vozača i suvozača dolaze kao opcija za varijante opreme Enjoy i Cosmo.

Ova sjedala dobila su priznanje od strane organizacije Aktion Gesunder Rücken e.V. (Akcija za zdrava leđa), nezavisnog njemačkog panela stručnjaka iz područja ergonomije.

Nova Meriva optimizira prednosti visokog položaja pri vožnji koji je tipičan za jednovolumene nudeći još bolju preglednost sprijeda i straga.

Spušten prednji dio, uži A-nosači i veća prednja svjetla pridonose boljoj preglednosti i položaju za vozača. Što se tiče putnika na stražnjoj klupi, valoviti dizajn u središnjem dijelu povećava dubinu stražnjih bočnih prozora, poboljšavajući vidljivost sa stražnjeg sjedala, osobito za djecu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Meriva dolazi s najviše tipova izgleda interijera od svih Opelova , kao i najvećom paletom boja karoserije koju je Opel ikada ponudio za neki svoj model.

Ukupan je dojam da nova Meriva nudi još ekspresivniji dizajn i veću fleksibilnost, naglašavajući svoju dosadašnju vodeću poziciju u segmentu manjih jednovolumena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo