Nova Audijeva zvijer od 430 KS!

Audi dodaje još jedan model svojoj liniji sportskih vozila visokih performansi. Na ceste dolazi jedan novi, vrući model na bazi vozila R8 Spyder. Novitet je motor V8, 4.

10.7.2010.
15:10
VOYO logo

Atmosferski 4,2 FSI je motor visokih performansi, poput onih u trkaćim automobilima. Kompaktni V8, koji je ručno sastavljen u tvornici u motor Györ u Mađarskoj je klasični V stroj s cilindrima pod kutom od 90 stupnjeva, te teži samo 216 kilograma. Standardno dolazi s ručnim šestobrzinskim mjenjačem. Raspoloživ je i sa R tronic mjenjačem, visoko učinkovitim sekvencijalnim prijenosnikom sa šest stupnjeva. R tronic nudi i automatski i ručni način rada.

U ručnom načinu rada vozač promjene brzina vrši pomoću joysticka na središnjem tunelu ili s pomoću ručica na kolu upravljača. Mijenjanje brzina odvija se za manje od desetinke sekunde. Viskozna spojka raspodjeljuje okretni moment na prednjoj osovini. Tijekom normalne vožnje, on šalje oko 15 posto okretnog momenta na prednje kotače i 85 posto na stražnje kotače. Ako stražnji kotači počinju klizati, dodatnih 15 posto se brzo šalje na prednju osovinu. Spomenimo i blokadu diferencijala na stražnjoj osovini, koja pruža znatno veću trakciju, stabilnost, brzinu i preciznost u zavojima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegovih 430 KS ovom dvosjedu kabrioletu osigurava ubrzanje od nula do 100 km/h za 4,8 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 299 km/h. Motor je uparen s R tronic sekvencijalnim mjenjačem, a quattro stalni pogon na sva četiri kotača je u osnovnoj opremi.

Visoka krutost aluminijske karoserije, daje temelj za dinamično upravljanje, vrhunsku sigurnost pri sudaru i udobnost kod vibracija. Karoserija je na samom vrhu svog segmenta u smislu odnosa između težine, veličine i torzijske krutosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bočne stranice su od ultralaganih karbonskih vlakana. Njihova upotreba omogućuje uštedu na težini do 60 posto više od uobičajene čelične komponente i također omogućuje veću slobodu dizajna. Stražnji spojler se automatski podiže na 100 km/h, a što se same aerodinamike tiče, Audi je primijenio svo znanje sakupljeno u motorsportu kako bi osigurao optimalna protok zraka oko i kroz karoseriju.

Krov je platneni, što je još jedna klasična značajka tipična za Audi i bez kompromisa za vozila visokih performansi. Cijeli sklop teži samo 42 kilograma, a elektrohidraulički pogon otvori i zatvori krov unutar 19 sekundi, čak i za vrijeme vožnje pri brzinama do 50 km/h. Smješten u pregrade iza sjedala je sustav zaštite pri prevrtanju, koji se sastoji od dva jaka odbojnika koji u slučaju potrebe iskaču u roku od 0,2 sekunde.

Interijer je identičan ostalim modelima Audija R8, kombinira sport i luksuz. Ovog puta spomenimo i multimedijske opcije koje uključuju sustav Bang&Olufsen s 450 W, kao i Audijev sustav MMI sa 6,5-inčnim zaslonom visoke rezolucije. Zanimljiva inovacija je sigurnosni pojas s mikrofonom za hands-free uređaj, koji omogućavaju razgovor čak i kad je krov spušten. Na pojasu su tri mala plosnata mikrofona tako da je barem jedan od njih idealno pozicioniran, a četvrti je u okviru vjetrobrana.

Ekstremni individualisti mogu birati između brojnih ekskluzivnih opcija.S popisa ćemo izdvojiti kožna sjedala i obloge u raznim bojama, aluminijske papučice, karbon paket za eksterijer, umetke od ugljika, obloge prtljažnika od alkantre i komplet putnih torbi. Audi R8 Spyder 4,2 FSI quattro će u njemačkim salonima biti na dispoziciju u trećem tromjesečju ove godine, uz početnu cijenu od 121.000 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo