Iako je obaranje Guinnessovog svjetskog rekorda u broju prijeđenih kilometara s jednim spremnikom goriva prije samog starta mnogima izgledalo kao nemoguća misija, Volkswagen i hrvatska redakcija Auto Motor i Sporta uspjeli su srušiti postojeći rekord britanskog novinara Gavina Conwaya iz The Sunday Timesa koji je iznosio 2456,88 kilometara.
Putovanje završili u blizini Makarske
Nakon izuzetno napornih vožnji kroz cijelu Hrvatsku u razdoblju od 27. do 30. lipnja, "hrvatski" Volkswagen Passat 1,6 TDI s vozačima Markom Tomcem i Ivanom Cvetkovićem napokon se zaustavio u četvrtak, 30. lipnja u 1 sat i 16 minuta nakon ponoći u mjestu Krvavica pored Makarske.
Odometar u automobilu pokazivao je nevjerojatnih 2545,80 kilometara, dok je prema očitanju GPS-a rezultat bio još bolji – 2559 kilometara. Time je postojeći rekord nadmašen za više od stotinu kilometara uz ostvarenu prosječnu potrošnju od fantastičnih 3,0871 l/100 km. Naravno, još uvijek je riječ o neslužbenom rekordu koji će postati služben tek kada ga nakon prikupljanja i slanja potrebnog materijala potvrdi Guinness World Records.
Hrvatskim cestama "uzduž i poprijeko"
U pokušaj rušenja krenulo se sa serijskim Volkswagen Passatom nove generacije opremljenim 1,6 TDI motorom s Bluemotion tehnologijom u koji je uoči starta utočeno 79 litara goriva. Sama ruta počela je kod Volkswagen partnera AC Jesenović u Čakovcu, 27. lipnja, zatim se krenulo hrvatskim cestama uzduž i poprijeko kroz sve krajeve "Lijepe naše" i nakon toga završilo na samome jugu. Prvi dan vozilo se 895 kilometara uz prosječnu brzinu od 58 km/h, drugi dan prešlo se 741 kilometar uz prosjek od 48 km/h, dok je završetak trećeg dana, koji je polako ušao i u četvrti, broj prijeđenih kilometara stao na 923 uz brzinski prosjek od 53 km/h. Ukupan broj prema očitanjima GPS-a tako se zaustavio na prijeđenih 2559 kilometara.
Pravilo dozvoljava isključivo linearno kretanje
Sama pravila Guinnessa bila su izuzetno stroga pa su se cijelo vrijeme tijekom obaranja rekorda u automobilu morali nalaziti isti ljudi koji su i započeli vožnju. Tako je izbor pao na posadu Marko Tomac i Ivan Cvetković koja je od početka do kraja sama odradila rutu. Također, pravila su dozvoljavala isključivo linearno kretanje što je do maksimuma otežalo zadatak jer se željelo u obaranju rekorda koristiti isključivo hrvatskim cestama. Pod linearnim kretanjem podrazumijevalo se da VW Passat neće dva puta prolaziti istim cestama jer stroga pravila nisu dopuštala čak niti vožnju u suprotnom smjeru po jednom iskorištenoj prometnici. Dakle, jednom korištena cesta do kraja obaranja rekorda više se nije smjela koristiti, pa su u jednosmjernu rutu morale biti uključene i neke brdovite dionice što je dodatno povećalo izazov.
Nakon prolaska svim krajevima Hrvatske i nakon što je putno računalo još kod Dugopolja počelo pokazivati da je doseg 0 km, rekord je napokon "pao" pred Vrgorcem nakon izlaska sa autoceste A1 u mjestu Ravča. VW Passat se niti tada nije ugasio pa si je posada u opuštenom raspoloženju prvi puta dopustila korištenje klima i radio uređaja. Sam kraj kada je VW Passat konačno ostao bez goriva stigao je nakon više od stotinu kilometara u mjestu Krvavica pokraj Makarske. Bio je to znak da je projekt u potpunosti uspio, a moderne tehnologije Volkswagena i stručnost domaće redakcije Auto Motor i Sporta pokazali su se kao dobitna kombinacija.
Vezani članci:
arti-201106240443006