Hrvati srušili rekord!

5.7.2011.
17:21
VOYO logo

Iako je obaranje Guinnessovog svjetskog rekorda u broju prijeđenih kilometara s jednim spremnikom goriva prije samog starta mnogima izgledalo kao nemoguća misija, Volkswagen i hrvatska redakcija Auto Motor i Sporta uspjeli su srušiti postojeći rekord britanskog novinara Gavina Conwaya iz The Sunday Timesa koji je iznosio 2456,88 kilometara.

Putovanje završili u blizini Makarske

Nakon izuzetno napornih vožnji kroz cijelu Hrvatsku u razdoblju od 27. do 30. lipnja, "hrvatski" Volkswagen Passat 1,6 TDI s vozačima Markom Tomcem i Ivanom Cvetkovićem napokon se zaustavio u četvrtak, 30. lipnja u 1 sat i 16 minuta nakon ponoći u mjestu Krvavica pored Makarske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odometar u automobilu pokazivao je nevjerojatnih 2545,80 kilometara, dok je prema očitanju GPS-a rezultat bio još bolji – 2559 kilometara. Time je postojeći rekord nadmašen za više od stotinu kilometara uz ostvarenu prosječnu potrošnju od fantastičnih 3,0871 l/100 km. Naravno, još uvijek je riječ o neslužbenom rekordu koji će postati služben tek kada ga nakon prikupljanja i slanja potrebnog materijala potvrdi Guinness World Records.

Hrvatskim cestama "uzduž i poprijeko"

U pokušaj rušenja krenulo se sa serijskim Volkswagen Passatom nove generacije opremljenim 1,6 TDI motorom s Bluemotion tehnologijom u koji je uoči starta utočeno 79 litara goriva. Sama ruta počela je kod Volkswagen partnera AC Jesenović u Čakovcu, 27. lipnja, zatim se krenulo hrvatskim cestama uzduž i poprijeko kroz sve krajeve "Lijepe naše" i nakon toga završilo na samome jugu. Prvi dan vozilo se 895 kilometara uz prosječnu brzinu od 58 km/h, drugi dan prešlo se 741 kilometar uz prosjek od 48 km/h, dok je završetak trećeg dana, koji je polako ušao i u četvrti, broj prijeđenih kilometara stao na 923 uz brzinski prosjek od 53 km/h. Ukupan broj prema očitanjima GPS-a tako se zaustavio na prijeđenih 2559 kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravilo dozvoljava isključivo linearno kretanje

Sama pravila Guinnessa bila su izuzetno stroga pa su se cijelo vrijeme tijekom obaranja rekorda u automobilu morali nalaziti isti ljudi koji su i započeli vožnju. Tako je izbor pao na posadu Marko Tomac i Ivan Cvetković koja je od početka do kraja sama odradila rutu. Također, pravila su dozvoljavala isključivo linearno kretanje što je do maksimuma otežalo zadatak jer se željelo u obaranju rekorda koristiti isključivo hrvatskim cestama. Pod linearnim kretanjem podrazumijevalo se da VW Passat neće dva puta prolaziti istim cestama jer stroga pravila nisu dopuštala čak niti vožnju u suprotnom smjeru po jednom iskorištenoj prometnici. Dakle, jednom korištena cesta do kraja obaranja rekorda više se nije smjela koristiti, pa su u jednosmjernu rutu morale biti uključene i neke brdovite dionice što je dodatno povećalo izazov.

Nakon prolaska svim krajevima Hrvatske i nakon što je putno računalo još kod Dugopolja počelo pokazivati da je doseg 0 km, rekord je napokon "pao" pred Vrgorcem nakon izlaska sa autoceste A1 u mjestu Ravča. VW Passat se niti tada nije ugasio pa si je posada u opuštenom raspoloženju prvi puta dopustila korištenje klima i radio uređaja. Sam kraj kada je VW Passat konačno ostao bez goriva stigao je nakon više od stotinu kilometara u mjestu Krvavica pokraj Makarske. Bio je to znak da je projekt u potpunosti uspio, a moderne tehnologije Volkswagena i stručnost domaće redakcije Auto Motor i Sporta pokazali su se kao dobitna kombinacija.

Vezani članci:

arti-201106240443006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo